Economie
Master Planul de Transport al Guvernului, respins de Comisia Europeană
Comisia Europeană a respins actuala formă a proiectului Master Planului de Transport al României şi a recomandat modificarea priorităţilor proiectelor cuprinse, dar şi corelarea cu banii disponibili şi nu cu cei despre care se spune că vor fi la dispoziţia Executivului.
Specialiştii Comisiei Europeane au afirmat că în proiectul prezentat de delegația din România, condusă de secretarul de stat Iulian Matache, are în continuare probleme nerezolvate, “fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document.
„Sunt necesare eforturi suplimentare din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document”, a anunţat CE potrivit Timiş Onilne.
Purtătorul de cuvânt al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a declarat miercuri că domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014-2020. Aşadar, prorităţile europene, cele pe care le doreşte principalul finanţator pentru următorii ani, Comisia Europeană, sunt altele decât cele ale oficialilor de la Bucureşti. Data limită dată de oficialii europeni pentru remedierea problemelor este 9 aprilie, dată la care ar trebui predată varianta finală a Master Planului.
Oficialii de la Bruxelles au recomandat ca această strategie să fie pusă în acord cu sursele de finanţare, cu ordinea de implementare a obiectivelor şi cu împrumutul public de 7 miliarde euro aprobat recent de Guvern.
Comisia Europeană a mai cerut guvernanţilor să dea asigurări că acest împrumut nu va pune în pericol ţinta de deficit bugetar. În aceste condiţii, depășirea acestei ținte de deficit cu procentul aferent investițiilor în infrastructură nu mai pare de actualitate.