Economie

Interviu: La 10 ani de la înființare, Primera își schimbă structura acționariatului și trece într-o nouă ligă de business – GALERIE FOTO

Ioana Mezei preia pachetul integral de acțiuni al Primera, unul dintre brandurile de referință ale Clujului, și anunță pentru 2015 un business mai mare, mai divers și accesibil pentru clienți.

Schimbările nu o sperie pe Ioana Mezei. Dimpotrivă. A terminat o facultate de business, a lucrat într-o firmă de IT, iar apoi a descoperit designul. Acum a devenit asociat unic al Primera, businessul ale cărui baze le-a pus în urmă cu 10 ani împreună cu o foarte bună prietenă.

„Când am pornit la drum cu Primera, eu dețineam 50%. Acum am devenit acționar unic și intenționez să duc la un nivel superior concept store-ul de decoraţiuni interioare”, spune Ioana Mezei.


Ce aduce această schimbare pentru Primera? În primul rând, o investiție într-un nou showroom în cartierul Bună Ziua, pe str. Pompiliu Teodor, nr. 1A, a cărui inaugurare va avea loc în această toamnă. Logistic, noul magazin de prezentare înseamnă un spațiu mai mare, accesibil și cu o gamă mai bogată de produse puse la dispoziția clienților.

În paralel cu extinderea din offline, Primera se reinventează printr-o formulă îmbunătățită și complet diferită a magazinului său online.  


Despre impactul acestor schimbări, despre trecutul și viitorul Primera, dar și despre o criză cu imunitate scăzută la frumos traversată pe creștere, într-un interviu cu Ioana Mezei.

Primera bifează anul acesta un deceniu de prezență pe o piață în care este asociat cu un brand premium, nu doar la nivel de Cluj. Retrospectiv, cum a apărut și cât de ușor a fost sau nu drumul său spre poziționarea de acum?


- Primera a apărut în 2005, după ce am sesizat existența unei nișe în domeniul textilelor decorative. Am un prieten care are un busines similar în București și l-am întâlnit într-o seară, într-o escală de câteva ore, în drum spre vacanța noastră de vară. Se întâmpla în iulie 2005, într-un moment în care prietena mea era în căutare de perdele și draperii. Era însă foarte dificil să le achiziționeze dintr-un alt oraș. Așa că, în acea săptămână, pe plajă, am făcut un plan de care ne amintim cu drag și acum. A fost dificil la început. Eram două tinere de 25 de ani care au pornit în lume. Mai întâi la București, apoi la Frankfurt, Milano, Paris, Londra.

Inițial vindeam perdele și draperii, le croiam la prietenul meu din București și le montam la clienți cu ajutorul unei echipe interesante. Îmi amintesc că am semnat un contract mare cu un hotel din Bistrița, iar când ne-am dus la montaj am luat și noi mașina și am lucrat cot la cot cu „echipa” noastră de montaj, care era formată din tatăl prietenei mele și un amic de-al lui. Lucrarea a ieșit bine, iar proprietarii hotelului sunt și acum clienții noștri.


În timp am evoluat, iar acum avem cel mai bun atelier din Cluj, cea mai profesionistă echipă de montaj, iar paleta noastră de servicii s-a diversificat foarte mult. Primera este, în momentul de față, un concept store de decoraţiuni interioare premium în Cluj-Napoca.

Dincolo de momentele de cumpănă inerente oricărui business, criza izbucnită în 2008 a însemnat o provocare suplimentară pentru orice antreprenor, indiferent de domeniu sau de dimensiunea afacerii. Cum a resimțit Primera criza?


- Da, ne-a afectat și pe noi, dar am reușit să trecem peste prin diversificarea paletei de servicii. Așa s-a născut Ioana Mezei Interiors, care oferă servicii complete de decorare, proiectare și management de proiect. Așa am reușit să creăm un grup de firme care au la bază același acționariat, cu domenii conexe și obiecte diferite de activitate.

În 2013 ați avut o creștere de 30% față de 2012, iar pentru 2014 ați estimat la un moment dat o dublare a acestei rate. Ce așteptări aveți pentru anul în curs?

În 2014, cifra de afaceri a Primera a depășit 520.000 de euro. Anul acesta, după ce am desprins din Primera partea de proiectare, vânzările grupului nostru de firme vor depăși 1 milion de euro. Mizăm pe o creștere de cel puțin 100%, datorată în primul rând lărgirii paletei de servicii.

Pe termen mediu/lung, mai este loc de creștere? Cum a evoluat piața și odată cu ea mentalitatea românilor?

- Piața este în continuă creștere, datorită faptului că tot mai mulți oameni își doresc să trăiască frumos. Bineînțeles că au apărut foarte mulți furnizori de produse în acest domeniu, dar concurența este binevenită: ne stimulează creativitatea, ne menține într-o continuă dezvoltare.

Apropo de creștere, ofertă și diversificare, în toamnă pregătiți lansarea unui nou showroom. Ce va însemna acesta pentru clientul Primera?

- Ne mutăm într-un spațiu mai mare, cu vitrine mari și, cel mai important, cu multe locuri de parcare. Clienții vor putea vedea sute de mostre de materiale, zeci de cataloage de textile şi tapete, precum şi diverse articole decorative: corpuri de iluminat, articole de servire a mesei, lumânări, vase decorative, cutii de depozitare, articole pentru grădină, tablouri etc. Va fi o atmosferă specială, în care fiecare poate găsi inspirația necesară pentru conceperea interioarelor perfecte.

Noul showroom va găzdui și colecția noastră, o linie nouă de produse – mic mobilier, adică măsuțe, console și mobilier tapițat (scaune, fotolii, tabureți, canapele și altele asemenea).

În momentul de față, Primera oferă posibilitatea clienţilor săi de a alege din peste 10.000 de mostre de textile şi colecţii ale unor nume cunoscute precum Christian Lacroix, Ralph Lauren, Nina Campbell, Kelly Hoppen, Designers Guild sau Osborne&Little, care se pot aduce la comandă.

Ioana Mezei - (auto)biografie

Am terminat Facultatea de Business a UBB și viața m-a dus inițal spre finanțe (am început la o companie de leasing) și IT (am fost director de marketing la Sistec), însă, cu timpul, am evoluat într-o cu totul altă direcție. Treptat, din experiență în experiență, am descoperit că ceea ce îmi place cu adevărat să fac este să decorez.

În 2005, împreună cu prietena mea am deschis Primera Interiors, pornind înspre fascinanta lume a textilelor.

În 2010, am absolvit cursul de design interior susținut de Kelly Hoppen la Londra, care mi-a deschis și mai mult orizonturile și mi-a dezvoltat pasiunea pentru frumos.

În cei 10 ani în care mi-am dezvoltat latura creativă și m-am dedicat decorațiunilor interioare, am avut plăcerea să fiu implicată în proiecte fascinante, iar asta o pot confirma cei peste 200 de clienți mulțumiți și fericiți.

Ultimele Stiri
abonare newsletter