Economie
Clujul, în topul oraşelor în privinţa shopping-ului online
Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de shoppingul online. În topul preferinţelor, cu cele mai multe articole comandate, au fost hainele, articolele sportive, pantofii, lenjeria intimă şi obiectele pentru casă, potrivit statisticilor unui magazin online de haine.
Potrivit statisticilor, clujenii aleg să cumpere tot mai mult din mediul online. Sursa foto: syc-oh.comÎn perioada ianuarie - octombrie 2016 numărul produselor comandate online de la unul dintre cele mai importante magazine online de haine din România a crescut cu peste 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Clujul se află în topul oraşelor cu cele mai multe comenzi. Pe locul întâi se clasează Bucureştiul, pe locul doi Constanţa, iar pe locul trei Clujul, urmat de oraşe precum Timişoara, Braşov şi Iaşi. În România, peste 80% din cei care aleg să îşi înnoiască garderoba online au vârste cuprinse între 25-45 de ani.
Online economiseşti timp
Bloggeriţa de fashion din Cluj-Napoca, Sandra Bendre, susţine că shopping-ul online este mult mai benefic pentru că economiseşti timp.
În plus de asta, mai nou, magazinele online oferă clienţilor opţiunea de a vedea detaliile produselor pe care le vând.
„În proporţie de 95% din cumpărături mi le fac din mediul online. Este mai benefică această modalitate. Nu mai trebuie să stai la coadă şi salvezi timp. În plus de asta sunt multe site-uri care au opţiunea de a vedea produsele cu toate detaliile lor, inclusiv textura materialului, poţi să-ţi introduci dimensiunile tale corporale pentru a vedea cum stă haina respectivă pe tine. Nu mai am răbdare să mă duc fizic în magazin şi durează mult tot procesul. Primul impact cu potenţialul cumpărător este foarte imporant. Dacă din primul moment site-ul respectiv nu-ţi inspiră încredere, chiar dacă este unul serios, nu o să faci cumpărături acolo. Evident că şi recenzile celor care au cumpărat de acolo contează mult şi sunt esenţiale”, a spus bloggeriţa de fashion Sandra Bendre.
Timpul economisit, dar şi ofertele speciale, sunt şi motivele pentru care Laura P. îşi face cumpărăturile în mediul online.
„Acest «virus» al shopping-ului online l-am luat în urmă cu câţiva ani când, din plictiseală, am zis să încerc să văd cum este. Ţin minte că mi-am comandat o pereche de adidaşi. Mi-am zis că nu pot da greş dacă indic mărimea corectă. Şi din acel moment am început să comand încălţăminte tot mai des. Era la îndemână, uşor, fără cozi, fără presiunea timpului. Încet, încet mi-am îndreptat atenţia şi spre îmbrăcăminte. Îmi luam măsurile acasă şi comandam exact ce îmi plăcea. Câteodată, găsesc articole mai ieftine şi mai diversificate în on-line decât în alte părţi. Plus, unele bonusuri pe care le primeşti cu fiecare comandă online (transport gratuit, promoţii pentru fidelitate etc). Nu mai ţin minte când a fost ultima dată când am fost într-un magazin din mall să-mi cumpăr haine. Ultima comandă online am plasat-o chiar săptămâna trecută”, ne-a povestit Laura P.
Ce cumpără clienţii?
Potrivit magazinului online citat, rochiile revin în preferinţele de anul acesta ale româncelor. Comparativ cu anul precedent, când au fost preferate modelele uni, anul acesta rochiile cu imprimeurile florale şi cele din materiale precum catifea, mătase sau lyocel au fost în topul achiziţiilor.
Pantofii casual sport ocupă primul loc atât în preferinţele publicului feminin, cât şi în al celui masculin în ceea ce priveşte încălţămintea.
Tenişii au fost la mare căutare anul acesta, culorile preferate fiind alb, bluemarin, dar şi cele cu imprimeuri. Pentru ţinutele office, pantofii cu toc rămân în preferinţele femeilor, dar se observă o tendinţă spre încălţămintea comodă fără toc.
În 2016, bărbaţii au acordat o atenţie sporită accesoriilor şi în special ceasurilor.