Economie

Autostrada "Bechtel" ÎNGHITE MILIOANE DE EURO în continuare

În prezent, oficialii CNAIR decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Cunoscută ca autostrada "Bechtel", aceasta a înghiţit zeci de milioane de euro, deşi nu este gata.

Chiar dacă anul trecut nu s-a dat în folosinţă nici un kilometru de autostradă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a cheltuit, în acest interval de timp, zeci de milioane de euro pentru lucrări de proiectare şi consultanţă.

Unul dintre cele mai păguboase contracte pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este cel de supervizare a lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Deşi contractul cu Bechtel a fost reziliat în vara anului 2013, consultantul Egis Scetauroute încasează sute de mii de euro pe lună din contractul pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, act parafat în vara anului 2004, potrivit capital.ro.


În prezent, oficialii CNAIR decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Anul trecut, din informaţiile afişate pe site-ul CNAIR Egis Scetauroute a facturat aproximativ 4,5  milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş. Din cei 20,5 milioane lei bani ce ar fi trebuit să ajungă în conturile  Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane lei au fost încasaţi. Restul de aproximativ 8 milioane lei reprezintă facturi neacceptate la plată de CNAIR.

Întrebaţi de ce nu rezilează contractul de supervizare lucrări de construcţie autostrada Braşov-Borş 30 august 2004, oficialii CNAIR au răspuns că francezii de la  J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International încasează bani pentru consultanţă până la finalizarea lucrărilor celor 415 km de autostradă între Braşov şi Borş. După aproape 13 ani de la demararea lucrărilor autostrăzii Transilvania, numai 52 km sunt finalizaţi. În ritmul în care s-a lucrat până acum, restul de 363 km de autostradă se finalizează în 90 de ani.


„Având în vedere că lucrările la acest obiectiv de investiţii nu sunt finalizate, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International asigură servicii de consultanţă în continuare. Consultantul J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a stornat sume facturate în perioada martie 2009 şi până în prezent, neacceptate la plată de către CNAIR S.A., din cauza depăşirii unităţilor de timp prevăzute în contract”, ne-au răspuns oficialii CNAIR. La începutul acestui an, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International depus la CNAIR, încă o factură în valoare de 1,9 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania.

Ultimele Stiri
abonare newsletter