Economie

Autostradă da, bani ba

Ministerul Dezvoltării, Ministerul Transporturilor şi CNAIR au încheiat un contract pentru obţinerea finanţării necesare în proiectul ”Autostrada Sebeş-Turda”.

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE), Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructuriii Rutiere (CNAIR) au încheiat un contrat în vederea obţinerii finanţării neramburabile pentru faza a doua a proiectului Autostrada Sebeş-Turda, estimat la peste 1,9 miliarde de lei, cu TVA. Şoseaua va avea o lungime de 70 de kilometri, cea mai mare parte în judeţul Alba, restul în judeţul Cluj.

Potrivit CNAIR,  s-a încheiat contractul de finanţare nr. 144, pentru proiectul ”Autostrada Sebeş-Turda”-faza II, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient.


Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 62,1 kilometri pe teritoriul judeţului Alba, de la intersecţia cu Coridorul IV- Pan-European, în dreptul localităţii Sebeş,  până în dreptul localităţiii Rădeşti, după care intră pe teritoriul judeţului Cluj, pe o lungime de 7,9 kilometri, din dreptul localităţii Moldoveneşti până în municipiul Turda.

Obiectivul Contractului de Finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM, pentru implementarea Proiectului intitulat ”Autostrada Sebeş-Turda”.


Valoarea totală a  proiectului este de 1.949.896.940,24 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1.215.224.556,60 lei, 25% contribuţia naţională (bugetul de stat)-405.074.852,20 lei, iar restul de 329.597.531,44 lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Perioada de implementare a proiectului este de 108 luni, respectiv 1 ianuarie 2014-31 decembrie 2022, la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.


Reamintim că Lotul 3, între Aiud şi Decea, a fost construit de compania italiană Tirrena Scavi şi este primul finalizat dintre cele patru de pe traseul de peste 70 de kilometri cuprins între Sebeş (Alba) şi Turda (Cluj). Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API) acuză Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de faptul că a ajuns în situaţia de a ”căuta nod în papură” constructorului lotului 3 al Autostrăzii Sebeş - Turda pentru a nu face recepţia lucrărilor. 

Ultimele Stiri
abonare newsletter