Economie
Programul RABLA s-ar putea modifica radical. Condiţia care îi va BULVERSA pe proprietarii de maşini
Începând cu anul viitor ar putea fi primite la casare doar maşini care au inspecţia tehnică periodică (ITP) valabilă, se arată în Proiectul de ordin publicat de Ministerul Mediului (MM) pe site-ul instituţiei.
sursa foto Banatul Azi„MM supune dezbaterii publice proiectul de Ordin de Ministru privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019 (…)”, scrie pe site-ul ministerului.
Astfel, românii vor putea accesa programul Rabla 2019 pentru a-şi schimba maşina veche, însă regulile programului ar putea fi modificate.
Conform proiectului legislativ, începând cu anul viitor se vor primi spre casare doar autoturisme, microbuze, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare cu ITP-ul valabil şi cu vârsta de peste opt ani.
În plus, acestea trebuie să fie înmatriculate în România şi să deţină motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi catalizatorul, în cazul în care acestea au fost montate pe maşină din fabrică.
Dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate a vehiculului este anterior anului de fabricaţie, se va considera an de fabricaţie anul înmatriculării.
Prima de casare prevăzută de programul Rabla 2019 este tot în valoare de 6.500 de lei, însă automobilele care vor putea fi achiziţionate vor trebui să genereze cel mult 120 g CO 2/km, comparativ cu limita stabilită pentru 2018 care este de 130 g CO 2/km.
De atfel, românii care vor opta pentru maşini cu motor care nu generează mai mult de 96 g CO2/km vor primi un ecobonus de 1.000 de lei sau un ecobonus de 1.700 de lei, dacă aceştia vor să-şi achiziţioneze un autoturism nou cu motor hibrid. Astfel, valoarea totală pe care o poate primi un român care vrea să îşi schimbe maşina prin programul Rabla 2019, va putea obţine 9.200 de lei.
Momentan, proiectul se află în dezbatere publică, iar pentru a putea fi aplicat, acesta trebuie să fie semnat de ministrul mediului Graţiela Gavrilescu şi apoi trebuie să fie publicat în Monitorul Oficial.