Educație
De ce minorii pot ajunge agresori. Sub 50% dintre profesori spun că știu ce au de făcut în cazul actelor de agresiune care se petrec în școală
Numărul insuficient de consilieri şcolari în unitățile de învățământ din România. De altfel, în cazul actelor de agresiune din școli, mai puțin de jumătate dintre profesorii consultați spun că știu cum trebuie să reacționeze.
Număr insuficient de consilieri școlari. De ce elevii pot ajunge agresori/Foto Ministerul Educației Romania Facebook.com
Deşi o parte dintre minori sunt zilnic expuşi la violenţă în şcoală, familie sau pe stradă, patru din zece elevi din ciclul gimnazial şi liceal nu ştiu dacă în unitatea lor de învăţământ se află un consilier şcolar cu care să poată vorbi dacă au nevoie, arată un sondaj realizat de World Vision România.
37% dintre profesorii consultaţi de organizaţie se simt puţin sau deloc pregătiţi să identifice copiii care sunt victime ale violenţelor, iar în cazul actelor de agresiune care se petrec chiar la şcoală, doar 45% consideră că „ştiu ce au de făcut”.
Un procent de 43% dintre adolescenţii de la sate văd în comunităţile lor oameni care sunt violenţi şi consumă alcool. Totodată, 20% dintre părinţii lor consideră că cei mici sunt expuşi la violenţe pe stradă.
CITEȘTE ȘI:
O profesoară a fost înjunghiată în gât de un elev în timpul orei, în București. Băiatul, în custodia polițiștilor
Referitor la agresiunile în şcoală, doi din zece copii din comunităţile vulnerabile spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult. Un procent similar de profesori (23%) spun că la şcoală se simt doar în mică măsură sau deloc în siguranţă. Întrebaţi din ce direcţie vine cel mare grad de violenţă asupra lor, conform cadrelor didactice consultate de organizaţie, 36% au spus părinţii, 27% elevii, iar 8% au răspuns că din partea directorului unităţii de învăţământ sau a altor colegi de catedră. La aceeaşi întrebare, peste 25% dintre profesori au preferat să nu răspundă.
Într-o cercetare realizată anul acesta de World Vision România, 55% dintre profesori spun că au fost martori la acte de violenţă în şcoala lor. Pe de altă parte, doar 45% consideră că „ştiu ce au de făcut” şi 40% au participat la instruiri despre cum pot răspunde violenţelor din şcoală.
În plus, fundaţia atrage atenţia că a crescut numărul de violenţe asupra copiilor raportate la DGASPC-uri, de la 11.903 în perioada ianuarie-septembrie 2021 la 12.761 în acelaşi interval al anului trecut. În plus, a crescut şi numărul de violenţe în familie înregistrate de către Poliţia Română, de la 23.000 în 2018 la peste 26.000 în prima jumătate a anului precedent.
World Vision România susţine în prezent peste 30.000 de copii, părinţi şi profesori cu activităţi de educaţie non-formală pentru dezvoltarea socio-emoţională, prevenirea violenţei în şcoli şi asigurarea unui climat şcolar bazat pe responsabilitate, empatie, echitate şi acces neîngrădit al copiilor la drepturile lor.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: