Educație

Analfabetismul funcțional pune România în pericol! Daniel David vrea acțiuni urgente.

Planurile-cadru reprezintă urgențe curriculare, legale, moral-psihologice și de securitate națională, a transmis, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.

Planurile-cadru reprezintă urgențe curriculare, legale, moral-psihologice și de securitate națională, a transmis, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David| Foto: Inquam Photos - Gyozo Baghiu Planurile-cadru reprezintă urgențe curriculare, legale, moral-psihologice și de securitate națională, a transmis, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David| Foto: Inquam Photos - Gyozo Baghiu

 

 


Planurile-cadru reprezintă urgențe curriculare, legale, moral-psihologice și de securitate națională, a transmis, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care a susținut că analfabetismul funcțional „pune deja la risc țara”.

 


„Sincer și direct spus, nu sunt bucuros că încep acest mandat de ministru cu un astfel de proiect, care, inevitabil, vine și cu scandaluri. Dar planurile-cadru reprezintă (1) urgențe curriculare (ar fi trebui introduse cel târziu în 2021), (2) legale (sunt impuse de noile reglementări legale din 2023), (3) moral-psihologice (nu ne mai putem pune la risc copiii, punându-i să ne ducă disciplinele și orele exagerate ca număr și/sau fără organizare psihopedagogică adecvată) și, teribil de important, (4) de securitate națională (analfabetismul funcțional ne pune deja la risc țara). Așa nu se mai poate continua! Iar rolul unui ministru responsabil este să abordeze tocmai astfel de probleme/reforme”, a scris ministrul, pe blogul său.

CITEȘTE ȘI:
Peste 100 de clase în plus la școlile primare din Cluj

El a declarat că rolul unui ministru al Educației este și să educe, fie și informal, oamenii care au nevoie despre cum se fac rațional dezbaterile asupra unei teme cu relevanță pentru țară.


Ministrul a participat marți la prima dezbatere dedicată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal.

„Am avut prima dezbatere națională asupra proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal. Iar oamenii educației au început să arate de ce sunt ai educației. Spre deosebire de spațiul public (rețele de socializare, chiar diverse publicații etc.) - unde pe lângă analize serioase găsești încă prea des banalități solemne, îngrijorări iraționale și/sau semidocte, dacă nu doar critici virulente/agresive sau felicitări dezarmante -, aici au fost analize și discuții convergente și divergente, mai cerebrale sau mai emoționale, toate însă focalizate pe probleme și soluții. Au participat mulți și, evident într-un astfel de demers, nu toți s-au putut exprima”, a completat Daniel David.


Potrivit acestuia, cei interesați pot trimite sugestii în scris, Ministerul Educației și Cercetării încercând să îmbunătățească formatul dezbaterilor următoare.

„Din acest demers rețin multe sugestii bune, care vor fi incluse în varianta finală propusă în luna mai”, a informat David.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Analfabeți din clasa a I-a și până la liceu! „Nu mai putem continua cu sistemul de acum”.

Daniel David, despre examinarea psihologică a candidaților la președinție: „Oamenii au realizat că e ceva în neregulă cu acel candidat şi l-au sancţionat”

Ultimele Stiri
abonare newsletter