Educație

BAC 2013: Elevii cred că s-au dat subiecte uşoare ca să crească promovabilitatea

Elevii clujeni au considerat subiectele uşoare, potrivite pentru orice nivel de pregătire. Unii dintre ei cred că anul acesta s-au dat intenţionat subiecte uşoare la Bac pentru a creşte promovabilitatea şi să nu se mai repete dezastrul de anul trecut.

4.520 elevi au susţinut, astăzi, proba scrisă obligatorie a profilului. Din cei 4.638 elevi înscrişi, au absentat 118. Majoritatea dintre ei au ales matematica sau istoria, iar subiectele li s-au părut uşoare, potrivite pentru orice nivel de pregătire.

După aproximativ două ore de la începerea probei scrise, elevii au început să iasă din sălile din clasă, cei mai mulţi dintre ei cu zâmbetul pe buze. Unii absolvenţi de liceu sunt de părere că s-au dat intenţionat subiecte uşoare pentru a creşte promovabilitatea.


“Am dat proba la matematică şi a fost uşor. Chiar nu mă aşteptam să fie chiar atât de uşor. Subiectele au fost la un nivel extrem de jos, cel puţin comparativ cu variantele din care m-am pregătit, 2008, mi s-a părut că a scăzut foarte mult nivelul. Nu ştiu dacă e politică toată faza ca să crească promovabilitatea, dar eu cred că aşa este. Asta e părerea mea, dar per total, a fost foarte uşor”, declară Bogdan Gliga, de la Colegiul Naţional Emil Racoviţă Cluj-Napoca, profil matematică-informatică.

Alţi elevi care au ieşit din sală cu o oră înainte de încheierea celor trei ore de examen spun că a fost atât de uşor încât au avut timp să îşi şi verifice rezolvările. “Subiectele la matematică au fost din toată materia, a fost destul de simplu. Noi am fost pregătiţi şi eu fiind de la Racoviţă am avut ocazia să mă pregătesc foarte bine la şcoală şi nu mi s-a părut grele subiectele. Am avut timp să mă şi verific”, afirmă Marius Panait.


Subiecte din perioada modernă, de aşteptat pentru mulţi elevi

Elevii care au ales istoria pentru proba obligatorie a profilului spun că subiectele au fost uşoare şi oricine le putea rezolva, mai ales că era de aşteptat să primească un subiect din perioada modernă, un amplu capitol studiat în liceu.


„La istorie primul subiect a avut legătură cu comunismul, întrebări pe text şi să spunem despre practicile politice în comunism. Al doilea a fost pe domnitorul Vlad Ţepeş, nişte întrebări şi să ne formulăm opinia despre nişte lupte pe care el le-a purtat, iar al treilea subiect, pe secolul XIX şi cum s-a format statul modern român. Subiectele au fost pentru toată lumea, iar subiectul trei, cel puţin pentru mine era de aşteptat. Mă aşteptam la modernizare pentru că este un capitol destul de mare şi poate să îţi cadă la subiectul trei orice”, explică Alexandra Trif, elevă la Colegiul George Coşbuc Cluj-Napoca.

abonare newsletter