Educație
De teama COVID-19, mulți părinți au încercat să își retragă copiii de la școală
Tot mai mulți părinți sunt deciși să își retragă copiii de la școlile de stat pentru a-i înscrie într-un sistem de învățământ care nu este recunoscut în România.
De teama COVID-19, mulți părinți au încercat să își retragă copiii de la școala
Părinții își doresc să își retragă copiii de la școală pentru a învăța într-un sistem de predare care are loc la domiciliul elevului, însă acest sistem nu este recunoscut la noi în țară. Elevii care sunt retrași pentru home-schooling (n.r. programul de învățare la domiciliu) nu vor mai putea fi reînmatriculați în învățământul de stat, fără să fie în prealabil examinați.
În ultimii 2 ani, la nivelul județului Cluj, au fost înregistrate 88 de cereri privind retragere elevilor din învățământul obligatoriu pentru sistemul de tip homeschooling (1 cerere/ nivel preșcolar; 67 cereri/nivel primar; 19 cereri/nivel gimnazial; 1 cerere/nivel liceal).
Retragerea elevilor de la școală, un fenomen îngrijorător
Numărul mare de cereri pentru retragerea elevilor de la școala de stat în ultimii 2 ani se datorează mai multor factori. Pandemia de COVID-19 sau programa școlară neadaptată la necesitățile viitorului sunt două dintre motivele care au determinat retragerea elevilor de la școala de stat.
Părinții au ales astfel să opteze spre sistemul „home-schooling”, un sistem care s-a pliat perfect în momentul care unitățile de învățământ au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19.
Inspectoratul a început informarea părinților
Inspectoratul Școlar Județean Cluj a început informarea părinților cu privire la acest fenomen îngrijorător. În acest moment, elevii retrași în „home-schooling” nu mai pot fi primiți în învățământul de stat fără o evaluare prealabilă.
„I.Ș.J. Cluj a solicitat conducerilor unităților școlare să informeze părinții/tutorii legali ai elevilor cu privire la riscurile implicate, ca urmare a retragerii copiilor/elevilor din învățământul de stat sau din învățământul particular autorizat, întrucât elevii și copii care se integrează în acest sistem neautorizat să funcționeze în România, pot reveni ulterior, în unitățile de învățământ de stat sau particulare, numai prin evaluarea nivelului de pregătire al acestora și parcurgerea procedurii de echivalare a competențelor, în acord cu planurile cadru în vigoare, în vederea stabilirii clasei/ nivelului de școlarizare, în scopul continuării parcursului educațional. ”, a transmis ISJ Cluj.
CITEȘTE ȘI: