Monitorul Cartierelor

Lucrări impresionante la Podul Porțelanului. Când trebuie să fie gata? FOTO

Noul constructor desemnat pentru a duce la bun sfârșit lucrările la Podul Porțelanului „a turat motoarele” și în teren se văd deja lucrări serioase.

Lucrări impresionante la Podul Porțelanului. Când trebuie să fie gata? Lucrări impresionante la Podul Porțelanului. Când trebuie să fie gata?

 

 


După aproape trei ani de repaus, s-au reluat lucrările la Podul Porțelanului, acestea fiind realizate în prezent de Asocierea Freyrom SA – Procons Group SRL. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, lucrările se desfășoară în prezent în ritm alert, iar pe șantier se văd deja progrese.

 


„Se lucrează intens la Podul Porțelanului, este aceeași companie care lucrează și la Podul Oașului-Răsăritului. Deja se văd lucrări serioase la Podul Porțelanului”, a declarat Dan Tarcea pentru monitorulcj.ro.

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

După mai mulți ani de blocaje și incertitudine, lucrările la Podul Porțelanului par să intre pe făgașul normal. La începutul acestui an, a fost emisă autorizația de construcție cu schimbarea soluției tehnice, astfel încât să se asigure durabilitatea lucrării, în contextul în care pe șantier au fost descoperite zăcăminte de sare.


Saga Podului Porțelanului se apropie de sfârșit?

Inițial, Primăria Cluj-Napoca a încheiat contractul de execuție cu SC Diferit SRL, firma începând lucrările în luna martie 2019.

Lucrări impresionante la Podul Porțelanului

„În luna septembrie 2019, firma a finalizat lucrările de consolidare și reabilitare a podului existent, lucrări care au fost recepționate în februarie 2021, fiind totodată realizată și o expertiză tehnică pentru redeschiderea circulației auto pe podul existent până la finalizarea lucrărilor la podul nou. La data demarării lucrărilor de construire a podului nou (octombrie 2019), SC Diferit SRL a identificat, printr-un foraj propriu, existența unor straturi de sare pe ambeșe maluri ale râului Someș, pe amplasamentul pe care trebuia construit noul pod, astfel că realizarea lucrărilor nu a fost posibilă”, spun reprezentanții municipalității.


Primăria a solicitat proiectantului să depună documentația completă pentru realizarea noului pod care să conțină soluția de fundamentare potrivită situației rezultate din studiul geotehnic. Întrucât acesta nu a depus actele solicitate complete, contractul a fost reziliat.

O nouă soluție tehnică, pusă în aplicare

S-a obținut un nou certificat de urbanism, iar în noiembrie 2021 s-a aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru Podul Porțelanului. La acea dată, Primăria a denunțat unilateral contractul cu Diferit pentru că noua soluție tehnică a modificat substanțial contractul de lucrări.


În aprilie 2022, municipalitatea a demarat o nouă procedură de achiziție în urma căreia a fost încheiat un nou contract de execuție lucrări cu Asocierea Freyrom SA – Procons Group SRL. Firmele au început lucrările în aprilie, termenul de finalizare a lucrărilor fiind de 7 luni.

Lucrări impresionante la Podul Porțelanului.

Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură. De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la circa 2 m deasupra stratului de sare interceptat.

Ce presupune investiția?

Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Podul va avea două benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, spaţiu pietonal, va fi suprailuminat și că va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă.

Valoarea totală a investiției este de 15.944.772 lei (TVA inclus).

CITEȘTE ȘI:

Podul prăbușit din Neamț putea fi la Cluj. Boc: „Dacă nu tratam cu responsabilitate, se putea întâmpla”

abonare newsletter