Monitorul Cartierelor
Arcele pentru Podul Răsăritului au ajuns pe șantier. Vor fi „piesa de rezistență” a viitorului pod - GALERIE FOTO
Noul pod care se conturează în cartierul Iris este menit „să scoată” traficul din Mărăști, prin crearea unui culoar direct Gară - Piața IRA.
Lucrări la Podul Răsăritului, 13.04.2022. Sursa foto: Monitorul de Cluj
Lucrările la Podul Răsăritului avansează. După ce au fost montate culeele podului, structura metalică, realizată în prealabil în hală, a fost adusă în apropierea șantierului și este ansamblată zilele acestea, pe măsură ce lucrările de pe teren avansează.
Piesele de suprastructură metalică în formă de arce sunt unice în Cluj-Napoca, reprezentând „piesa de rezistență” a viitorului pod și oferindu-i un look european. Potrivit machetelor de prezentare, podul va arăta similar cu Podul Centenarului din Oradea, construit în opt luni şi jumătate de aceeași firmă leader (Freyrom SA), fiind la rândul său un pod în arc.
Suprafața terenului pe care se va construi noul pod este de 2.000 mp. Legătura pe malul stâng al Râului Someș se va face cu strada Oașului, iar pe malul drept cu strada Răsăritului. Rețelele edilitare de pe pasarela existentă vor fi relocate pe noul pod, fiind totodată realizat un sistem de iluminat public arhitectural.
Podul, cu o suprastructură metalică, va avea o lungime de 57,90 metri, o lățime de 26 metri, cu două piste de biciclete și două trotuare.
Valoarea totală a contractului este de 32,8 milioane de lei. Din cauza scumpirii materialelor, asocierea care a câștigat licitația a solicitat toamna trecută o actualizare a costurilor.
Podul este realizat de o asociere de firme a cărei lider este Freyrom SA, o societate care execută lucrări speciale de construcții înființată în 1996. Podul ar urma să fie terminat la finalul anului 2023.
Culoar de mobilitate strada Oașului - IRA
Odată cu realizarea podului, un nou bulevard care traversează orașul pe axa Est-Vest, de la IRA până la Gară, va fi amenajat în proximitatea căii ferate. Culoarul de pe Câmpul Pâinii va avea menirea de a descongestiona traficul din cartierele Mărăști, Iris și Bulgaria.
Firma NV Construct a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal, realizarea documentației pentru autorizarea lucrărilor de construcții și proiect tehnic, detalii de execuție și asistență tehnică pentru obiectul de investiții „Culoar de mobilitate Nord: Pod Oașului - Răsăritului - străzile Răsăritului - Câmpul Pâinii - Pod Ira”. NV Construct SRL îi are subcontractanți pe Onistua Com SRL, Energobit Control Systems, Id Project Engineering, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Danavi, Expertus, DTG Alfa SRL, Construcții Feroviare Mureș SA și Mossfern. Noua „bijuterie” a orașului ar urma să aibă 21 de metri lățime, 4 benzi, dar și piste pentru bicicliști. Primul pas pentru acest proiect este edificarea podului Răsăritului.
CITEȘTE ȘI: