Național
InterCity cu ghinion: peste 100 de minute întârziere, din cauza locomotivei stricate
După o pauză de 8 ani, trenurile InterCity revin în forță cu o viteză mai mare și cu mai puțin timp petrecut pe drum. Însă, prima tentativă de acest fel, pe ruta Suceava—București, a fost cu ghinion: din cauza defecțiunilor locomotivei, trenul a înregistrat întârzieri de aproape două ore.
Intercity cu ghinion/ captură foto CFR Călători Facebook.com
Trenurile InterCity vor circula pe trei magistrale „privilegiate”:
M 300 București – Cluj-Napoca, cu Intercity botezat „Avram Iancu”
M 800 București – Constanța, deservită de „Tomis Expres”,
M 500 București – Suceava/Iași pe care vor circula trenurile „Ștefan cel Mare”
CITEȘTE ȘI:
Trenurile InterCity au revenit și au tarife cu 15% mai mari. „Avram Iancu” face 8 ore și jumătate între București și Cluj. Un bilet costă 185 de lei
Cursă întârziată
Duminică, în prima zi a reluării trenului Intercity (IC) Suceava – București ”Ștefan cel Mare”, acesta a avut o întârziere de 118 de minute, informează Monitorul de Suceava.
Trenul IC 552 a plecat din Suceava la 5.42, însă în zona Dolhasca locomotiva s-a stricat. Trenul a ajuns cu o întârziere de peste 90 de minute la Pașcani, de unde a preluat ramura de Iași, evident și ea întârziată din cauza problemei garniturii de la Suceava.
Întârzierea s-a accentuat, astfel că trenul a ajuns la București Nord cu o întârziere de două ore, 118 minute, potrivit INFOFER.
Trenul plecat de la Suceava în dimineața zilei de 11 decembrie este primul InterCity de la Suceava, după o pauză de opt ani. Rangul a fost scos de CFR Călători în ultimii ani și reintrodus de la Noul Mers al Trenurilor, adică de duminică, 11 decembrie.
Conform Noului Mers al Trenurilor, IC 552 pleacă de la Suceava la 5.45 și ar trebui să sosească la București Nord la 11.30, după cinci ore și 45 de minute. Perechea, trenul InterCity „Ștefan cel Mare”, va pleca din București la 17.22 și ar urma să ajungă la Suceava în cinci ore și 40 de minute.
Intercity „Avram Iancu”
De la București la Cluj-Napoca circulă trenul InterCity „Avram Iancu” Expres. IC 531 parcurge distanța de 500 de kilometri în opt ore și jumătate cu opriri la Ploiești, Brașov și Teiuș. Biletul costă 185 lei (clasa I). Trenul InterRegio IR 1735 face de la București la Cluj-Napoca 9 ore și 15 minute, iar biletul costă 160 lei (clasa I).
Tarifele la trenurile InterCity sunt cu 15% mai mari decât la cele InterRegio pentru că sunt asigurate vagoane modernizate, vagoane-restaurant, WI-FI, prize pentru încărcare și mai puține opriri pe traseu.
Un bilet la Tomis Expres, trenul care ajunge de la Brașov la Constanța în patru ore și jumătate, costă 167 de lei la casa de bilete și 159 de lei online pentru serviciile Clasa I și 105 lei Clasa II. Trenul pleacă de la Brașov la ora 07.00 și ajunge la Constanța la 11.30 cu oprire suplimentară la Ploiești (față de programul 2021-2022). Pe traseu, de la Brașov la București, viteza maximă este de 140 km/h, iar de la București la Constanța 160 km/h.
CFR Călători asigură trenuri InterCity și pe Magistrala M 500 București – Suceava/Iași. Trenul „Ștefan cel Mare Expres” IC 551 pleacă din București spre Suceava la 17.23 și ajunge la Suceava la 23.02, după 5 h și 39 min. Biletul costă 184 de lei Clasa I, bilet cumpărat online/ATM. La casa de bilete biletul costă 194 lei. Diferența de timp față de trenul InterRegio 1655 București – Suceava este de doar 5 minute, dar de 24 de lei la prețul biletului.
CITEȘTE ȘI: