Național
Obiectiv ratat. Din 300 de kilometri de cale ferată propuși pentru modernizare, doar 77 km recepționați de CFR anul trecut.
Doar 77 km de cale ferată au fost modernizați în 2024, deși estimarea ambițioasă viza recepționarea unui număr de 300 km.
Doar 77 km de cale ferată au fost modernizați în 2024, deși se estima recepționarea unui număr de 300 km|Foto: monitorulcj.ro
Dacă în privința autostrăzilor și a drumurilor expres, România a reușit anul trecut deschiderea circulației pe 197 km de drum de mare viteză, modernizarea rețelei de cale ferată pare să reprezinte în continuare un obiectiv greu de îndeplinit.
CITEȘTE ȘI:
Câți kilometri de autostradă au fost deschiși circulației anul trecut. Drumul expres de la Tureni, inaugurat în 2025.
De altfel, și în 2023, România nu își atingea obiectivele în materie de infrastructură feroviară. Acum doi ani, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an.
Sub 80 km de cale ferată, modernizați în 2024
În anul electoral 2024, politicienii au făcut tot posibilul să taie panglici la drumuri rapide, în vreme ce lucrările la infrastructura feroviară s-au derulat anvoios.
CITEȘTE ȘI:
Din 19.000 km de cale ferată, CFR a reușit să modernizeze sub 600 km. Două podețe de pe ruta Sighet-Cluj au rămas nereabilitate, iar circulația feroviară riscă să fie perturbată.
Astfel, la capitolul căi ferate modernizate, în contul anului 2024 nu putem contabiliza decât 77 km recepționați, din cei 298,55 km estimați pentru modernizare, potrivit Clubferoviar.ro.
Modernizarea infrastructurii feroviare în intervalul 2020 – 2024 arată că România nu reușește să depășească pragul de 77 km/an de cale ferată recepționată în urma lucrărilor de modernizare:
*2020 - 71,88 km recepționați
*2021 - 33,02 km
*2022 - 13,39 km
*2023 - 0 km
*2024 - 77 km
CITEȘTE ȘI:
Circulația feroviară din România, sub orice critică. Zece ore pentru o călătorie cu trenul între Cluj și București. Distanțe similare, parcurse în patru ore, în țările europene.
După cum semnalează sursa citată, de fapt, au fost modernizați efectiv sub 55 km de cale ferată (54,72 km), în condițiile în care restul de 22 km reprezintă lucrări de tip Quick Wins, ceea ce presupune readucerea liniei feroviare la parametri constructivi, iar nu lucrări de modernizare propriu-zise.
În decurs de trei decenii, România a reușit să modernizeze doar 633,22 km din rețeaua feroviară de peste 19.000 km de cale ferată existentă.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: