Politică

„Senatorul porno”, propunerea liberalilor clujeni pentru Transporturi

Liberalii decid duminică un nou nume pentru Ministerul Transporturilor. Potrivit unui algoritm al filialelor, pentru a se păstra un echilibru între liderii din teritoriu, portofoliul Transporturilor ar trebui să rămână în Ardeal.

Liderul PNL Cluj, Marius Nicoară Liderul PNL Cluj, Marius Nicoară

După ce PNL a renunţat la propunerea lui Ovidiu Silaghi ca ministru al Transporturilor, următorul nominalizat pe lista scurtă a liberalilor ar putea fi liderul de la Cluj, senatorul Marius Nicoară, după cum el însuşi recunoaşte.

Conducerea PNL se va reuni duminică în şedinţă pentru a face o nouă propunere în acest sens, confirmă şi Marius Nicoară.


„Duminică se va decide, va fi o şedinţă, aşa este. Nu au fost discuţii oficiale în acest sens astfel încât să ştiu dacă sunt sau nu pe listă. Dar sunt oameni care au încredere în mine, pentru că am fost preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, şi care se gândesc la acest lucru“, a declarat senatorul Marius Nicoară.

Cele două propuneri la care PNL s-a gândit, pentru Ministerul Transporturilor, sunt interesante dacă este să ţinem cont de faptul că ambii liberali  s-au ales cu o imagine şifonată în urma activităţilor lor extra-parlamentare şi de faptul că ambii au legătură cu Clujul. Marius Nicoară este cunoscut ca “senatorul porno” iar Ovidiu Silaghi este cercetat de DNA pentru trafic de influenţă.


Marius Nicoară, “senatorul porno”

Ultima propunere a liberalilor pentru fotoliul Ministerului Transporturilor pare a fi liderul de la Cluj, Marius Nicoară care este chestor al Senatului.

El s-a făcut însă remarcat în Parlament, nu prin vreo lege importantă ci prin printr-o întâmplare prin care s-a făcut de râs. Liderul peneliştilor clujeni a fost poreclit de de presă „senatorul porno“, după ce a fost surprins în Parlament, în timp ce viziona un filmuleţ porno, în plină şedinţă.


La acel moment, însuşi preşedintele PNL, Crin Antonescu, l-a apărat susţinând că este un „om de ispravă”.

Problemele lui Marius Nicoară nu se opresc aici. El este cercetat de procurori pentru că, în campania pentru referendumul de suspendare a președintelui, a angajat bătăuși din lumea interlopă ca să terorizeze alegătorii și să crească prezența la vot. În același dosar mai sunt cercetați și ministrul Apărării Corneliu Dobrițoiu, dar și Teodor Atanasiu (fost ministru al Apărării, președinte al PNL Alba) și el pretendent la portofoliul transporturilor.


Ovidiu Silaghi, “certat cu legea”

Prima propunere a PNL pentru  Ministerul Transporturilor a fost deputatul PNL Ovidiu Silaghi, care a mai ocupat o dată această funcţie.

În prezent, el are însă probleme cu organismele anticorupţie după ce procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Laura Codruţa Kovesi, a cerut începerea urmăririi penale împotriva deputatului penelist pentru trafic de influenţă. Silaghi este acuzat de trafic de influenţă în formă continuată, fapte despre care există indicii şi date că ar fi fost săvârşite în perioada în care acesta avea calitatea de ministru al Transporturilor.


Potrivit unor stenograme, Silaghi ar fi fost implicat în dosarul în care omul de afaceri Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade a fost condamnat în primă instanţă la cinci ani de închisoare - în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune – pentru luare de mită.

Potrivit EVZ, din referatul întocmit de procurori a rezultat că există indicii și date temeinice potrivit cărora, în cursul anului 2012, Silaghi Ovidiu Ioan, în calitate de ministru al Transporturilor, i-a pretins lui Iordache Nelu, administrator al SC Romstrade SRL, deschiderea, de către compania de transport aerian din grupul de firme controlate de Iordache Nelu, a unor noi rute care să lege Aeroportul Satu Mare de alte destinaţii din Europa, în schimbul asigurării derulării contractelor pe care SC Romstrade SRL le încheiase cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA (structură aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor) şi pentru ca plățile intermediare să fie făcute într-un termen rezonabil.

Totodată, Ovidiu Silaghi a primit de la aceeaşi persoană suma de 200.000 de euro, pentru a-şi exercita influenţa asupra persoanelor cu funcții de decizie din cadrul CNADNR SA în vederea anulării deciziei de reziliere a unui contract şi pentru a nu proceda la rezilierea altor contracte.

Legăturile lui Iordache cu industria transporturilor sunt de notorietate: în 2008, Romstrade a executat lucrări la pista aeroportului Băneasa - după un proiect al IPTANA - care însă nu au fost corespunzătoare tehnic și funcțional.

Deasemenea, tot în colaborare cu IPTANA (fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene), Nelu Iordache a intenționat să construiască un aeroport pentru compania sa, BlueAir, la Adunații Copăceni, lângă București, care ar fi devenit un „al doilea Băneasa“, aeroport concurent celui al statului.

Clujeanul Mircea Pop a încurcat “iţele” lui Silaghi

Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor la acea vreme i-ar fi dat asigurări omului de afaceri în privinţa rezilierii contractului însă “înţelegerea” nu a putut fi respectată deoarece director CNADNR, clujeanul Mircea Pop, ar fi trasmis cu o seară mai devreme rezilierea contractului.

Ovidiu Silaghi, deşi s-ar fi declarat de partea omului de afaceri susţinând că rezilierea este ilegală, ar fi evitat totuşi să intervină pentru a stopa rezilierea contractului dintre CNADNR, a cărui director este clujeanul Mircea Pop, (cel care a şi semnat contractul de reziliere cu firma lui Silaghi) şi Romstrade pentru Autostrada Nădlac-Arad.

Potrivit stenogramelor, deşi în final, în urma unei conversaţii telefonice s-a ajuns la acordul ca directorul general al CNADNR, Mircea Pop, să dea drumul rezilierii doar în cea de a 15-a zi, după expirarea termenului legal, rezilierea a fost totuşi transmisă în cea de a 14-a zi ca urmare a intervenţiei directorului M. I. care a adus la cunoştinţă directorului general că rezilierea trebuie făcută în termenul de 14 zile"

Ultimele Stiri
abonare newsletter