Politică
Emil Boc despre eşecul privatizării CFR Marfă: Emblema guvernării Ponta este emblema eşecului
Fostul premier Emil Boc a precizat referindu-se la eşecul privatizării CFR Marfă că emblema guvernării Ponta este emblea eşecului. „S-a adeverit ce am spus la începutul săptămânii. Ceea ce începe prost, se termină şi mai prost”, a precizat Boc.
„Emblema guvernării Ponta este emblema eşecului. Că vorbim de privatizare la CFR Marfă, că vorbim de Oltchim, fie că vorbim de pierderea locurilor de muncă, creşterea şomajului şi creşterea numărului de taxe şi eşecul privatizărilor, pun pe acest Guvern emblema eşecului în actul de guvernare şi cred că până la urmă românii se conving tot mai mult că ceea ce au promis cei de la USL au rămas simple vorbe în vânt şi că în realitatea compromit stabilitatea economică cu greu câştigată de români, pierd locurile de muncă atât de necesare aceste ţări, compromit investiţiile şi imaginea României pe plan extern pentru că nu suntem capabili să derulăm un proces transparent, legal şi corect de privatizare şi nu în ultimul rând ducem bani de la investiţii în altă parte omorând locurile de muncă şi şansa de creştere economică a acestei ţări. Din 2011 nu am mai avut şansa unei creşteri de 2, 2% aşa cum am avut atunci pentru că în permanenţă au fost luaţi bani de la investiţii şi duşi în altă parte. Nu poţi să ai stabilitate economică, creştere economică şi locuri de muncă dacă în permanenţă iei bani de la acel motor care produce locuri de muncă, şi anume investiţiile”, a precizat Boc.
La începutul săptămânii, fostul premier Emil Boc considera că privatizarea CFR Marfă va fi un eşec, spunând că, potrivit Legii lui Murphy, "ce începe prost se termină şi mai prost".
"Cred că marca acestui Guvern este marca eşecului, nu văd de ce CFR Marfă ar face o excepţie, pentru că toate auspiciile conduc spre eşec, aşa cum a fost cu Oltchim şi cu celelalte proiecte începute, că e vorba de regionalizare, de revizuirea Constituţiei, la fel, şi privatizarea CFR Marfă va fi sortită eşecului. Legea lui Murphy se aplică şi aici: orice începe prost se termină şi mai prost. Nu văd de ce ar fi o excepţie de la Legea lui Murphy", a spus Boc, luni, 14 octombrie.
Potrivit acestuia, soluţia în cazul CFR Marfă ar fi "o privatizare corectă, în interes public, nu în interesul politicienilor".
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut finaliza la termenul limită, luni, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfă prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii: emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă; finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii; obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător şi semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.
Consiliul Concurenţei nu a putut da avizul până luni, instituţia cerând date suplimentare privind tranzacţia.
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a declarat că va participa la un nouă încercare de privatizare a CFR Marfă dacă procesul va fi reluat, după ce transferul pachetului majoritar de acţiuni a eşuat pentru că nu au fost îndeplinite toate condiţiile solicitate.
"Voi participa de o sută de ori dacă CFR Marfă va fi scoasă la privatizare de o sută de ori", a declarat Stoica.
Guvernul s-a angajat faţă de FMI ca, în cazul în care tranzacţia nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă unui alt investitor strategic.