Sănătate

Descoperire neașteptată. Legătura genetică surprinzătoare între două boli cumplite

Cercetătorii au făcut o descoperire uluitoare care ar putea schimba modul în care privim și tratăm două afecțiuni aparent diferite, dar totuși legate genetic.

O echipă de cercetători a descoperit o legătură genetică între boala inflamatorie intestinală și Parkinson. Foto: pexels.com O echipă de cercetători a descoperit o legătură genetică între boala inflamatorie intestinală și Parkinson. Foto: pexels.com

Rezultatele studiului deschid noi perspective terapeutice pentru milioane de pacienți care suferă de aceste boli dificile.

O echipă de cercetători a descoperit o legătură genetică neașteptată între două afecțiuni aparent foarte diferite - boala inflamatorie intestinală (IBD) și boala Parkinson.

Această constatare surprinzătoare ar putea duce la strategii terapeutice revoluționare care să vizeze ambele boli simultan.

În cadrul studiului publicat recent în revista Genome Medicine, oamenii de știință au utilizat tehnici avansate de analiză genomică pentru a investiga suprapunerea genetică dintre IBD și boala Parkinson.

Descoperire uluitoare: Boala Parkinson și IBD, legate genetic

Ei au identificat gena LRRK2 ca un factor comun care leagă cele două afecțiuni, precum și alte gene noi susceptibile de a fi afectate la persoanele care suferă concomitent de ambele boli.

„Am descoperit că IBD și boala Parkinson sunt cauzate de anumiți factori genetici comuni, inclusiv variante în gena LRRK2 și alte gene necunoscute anterior pentru această afecțiune combinată", a explicat Meltem Ece Kars, unul dintre autorii principali ai studiului.

Creștere alarmantă a bolilor inflamatorii intestinale la tineri: „Sunt din ce în ce mai mulţi pacienţi care vin”

Cercetătorii au analizat date din mai multe date internaționale, inclusiv cea din Marea Britanie și Danemarca, având astfel posibilitatea să exploreze variante genetice rare și să identifice noi căi biologice în apariția concomitentă a IBD și bolii Parkinson.

Legătura neașteptată între două boli cumplite, descoperită de cercetători

„Cercetarea noastră nu numai că leagă aceste două boli din punct de vedere genetic, ci și pregătește terenul pentru noi forme de tratament și, eventual, strategii de prevenire, care ar putea reduce povara acestor boli asupra pacienților", a adăugat Kars.

Descoperirea unei legături genetice între IBD și boala Parkinson deschide noi orizonturi în dezvoltarea unor terapii inovatoare care să vizeze cauzele profunde ale ambelor afecțiuni, oferind speranță pentru milioane de pacienți din întreaga lume.

De ce nu avem un vaccin pentru toate bolile? Primul motiv e jenant