Sănătate

Serviciul de telemedicină ALOPEDI, apelat de peste 9.800 de părinți clujeni, în primele trei trimestre ale anului 2024

Peste 9.800 de părinți clujeni au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI în primele trei trimestre ale anului 2024. Febra a fost cel mai frecvent motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniştilor.

Serviciul de telemedicină ALOPEDI, apelat de peste 9.800 de părinți clujeni, în primele trei trimestre ale anului 2024 | Foto: pixabay.com Serviciul de telemedicină ALOPEDI, apelat de peste 9.800 de părinți clujeni, în primele trei trimestre ale anului 2024 | Foto: pixabay.com

 

 


Consiliul Judeţean Cluj a realizat împreună cu Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de telemedicină ALOPEDI 0364-917, o analiză a activității derulate pe parcursul primelor trei trimestre ale acestui an prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.

 


„ALOPEDI continuă să fie un real sprijin pentru acei părinți care au nevoie de sfaturi de specialitate din partea medicilor în ceea ce privește copiii care se confruntă cu diverse probleme de sănătate. Profesionalismul echipei ce deservește acest serviciu de sfat medical telefonic și-a spus încă o dată cuvântul, astfel că majoritatea problemelor micilor pacienți au putut fi soluționate telefonic. În acest fel, s-a evitat deplasarea la spital sau la medicul de familie”, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj. 

Peste 9.800 de apeluri, preluate în primele nouă luni din 2024

În primele nouă luni ale anului 2024 au fost preluate 9.877 de apeluri.


Marea majoritate a solicitărilor, respectiv 71,20% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, pentru o evaluare față în față. De asemenea, în 7,85% din situații a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în 10 cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Febra, cel mai frecvent motiv de solicitare a sfatului medical

În primele trei trimestre ale acestui an febra a fost cel mai frecvent motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav (26,24% dintre apeluri), iar problemele digestive - vărsături, diaree, dureri abdominale - au fost prezente pe tot parcursul anului. Bolile respiratorii au fost cauza mai puțin frecventă de apelare în ultimele patru luni comparativ cu primele luni ale anului.


CITEŞTE ŞI
Aproape 3.700 de copii au beneficiat la începutul anului de serviciul de telemedicină ALOPEDI

Cele mai multe apeluri, mai exact 62,37% dintre acestea, au provenit din județul Cluj, restul solicitărilor fiind din alte județe, dar și de la români aflați în afara granițelor țării.

Specialiștii reamintesc faptul că reîntoarcerea copiilor în colectivitate (școală, grădiniță etc.) va determina o creștere a bolilor transmise prin picături de salivă și mâini murdare. Prevenirea acestora este mai eficientă decât tratarea lor, chiar dacă majoritatea bolilor sunt virale. Cea mai eficientă dintre măsurile de prevenție rămâne spălarea mâinilor.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Cluj: Peste 700 de apeluri la numărul unic destinat cazurilor de abuz împotriva copiilor, în primele șase luni ale anului 2024!

ALOPEDI, apelat de peste 8.000 de părinți în primul semestru al acestui an

Ultimele Stiri
abonare newsletter