Sănătate

În premieră: Call-Center la UPU Pediatrie Cluj-Napoca

Părinţii din toată ţara vor putea cere sfaturi de la medicii specialiştii din Cluj-Napoca. Call-Center-ul va fi disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână şi va fi funcţional peste câteva zile.

Părinţii sunt foarte grijulii când vine vorba de copii lor. De aceea reacţionează în moduri extreme atunci când micuţul suferă de o formă uşoară a unei boli: îşi duc copiii la spital fără a avea o afecţiune gravă, sună la Unitatea de Primiri Urgenţe Pediatrie pentru a adresa întrebări despre medicaţie sau cer informaţii despre apariţia unor semne sau simptome apărute la copilul lor – asta lucru reiese în urma unor studii făcute la UPU Pediatrie.

Pentru ca numărul copiilor care se prezintă la spitale, fără a avea o afecţiune gravă, şi numărul apelurilor telefonice către UPU Pediatrie să fie în continuă scădere, deoarece îngreunează activitatea personalului medical, s-a dorit implementarea acestui call-center.


Call-center-ul va fi implementat la UPU Pediatrie Cluj-Napoca, va funcţiona 24 ore din 24, 7 zile-săptămână şi va putea fi utilizat de părinţii din întreaga ţară care vor să ceară un sfat medical sau indicaţii despre ce să facă cu copilui până vor ajunge la un doctor specialist.

Unic în ţară

Este primul proiect de acest gen care va funcţiona în România. Deocamdată, programul este pilot şi va funcţiona pe o perioadă de şase luni. La sfârşitul celor şase luni se va face o analiză atentă, analiză care va ajunge pe mâna reprezentanţilor din cadrul Ministerului Sănătăţii. Ei vor decide dacă într-adevăr programul este unul util, dacă merită să funcţioneze în continuare şi dacă va fi sau nu finanţat.


Deocamdată programul nu este funcţional, dar se vehiculează că în câteva zile i se va da drumul. Din acest motiv, încă nu există stabilit niciun număr de telefon la care părinţii vor putea apela.

Acest proiect a luat naştere la iniţiativa directorului medical de la Spitalul de Copii Cluj, dr. Călin Lazăr, a medicului coordonator UPU Pediatrie Cluj, dr. Dan Nour şi a Fundaţiei Părinţi din România-filiala Părinţi Clujeni.


Medici specialişti la Call-Center

Părinţii vor putea suna la Call-Center la orice oră din zi sau din noapte. La celălalt capăt al firului se va găsi un medic specialist, sau medic primar pediatric, care va oferi toate răspunsurile la informaţiile cerute de părinte. Conform proiectului: “medicii, care vor realiza acest serviciu, vor urma un program special de pregătire în domeniul urgențelor pediatrice, trainingul urmând a fi susținut de medicii din cadrul UPU Pediatrie Cluj, precum și medicii din alte specialități angajați în cadrul Spitalului Clinic de urgență pentru Copii Cluj-Napoca. De de asemenea, în cadrul cursului va exista un modul de pregătire de tipul celui utilizat pentru operatorii de telefonie, cu scopul de a deprinde abilităţile solicitate de o convorbire telefonică ce urmăreşte obţinerea unor informaţii”.

Acest Call-Center va îmbunătăţii şi bugetul medicilor. Conform proiectului, medicii vor fi plătiţi cu 14 lei pe oră. Pe parcusul celor şase luni, perioadă în care se va desfăşura programul pilot, costurile cu medicii vor fi de aproximativ 13.500 euro.


Este posibil să fie percepute anumite costuri pentru apelul telefonic dat la call-Center, dar deocamdată nu se cunosc informaţii exacte în acest sens. Acestea urmează să fie stabilite.

Vizite mai puţine în spitale

Scopul proiectului este acela de a se reduce numărul copiilor care se prezintă la spitale precum şi a numărului apelurilor telefonice date în spitale. Se estimează că odată ce implementarea acestui program vor fi reduse cu 10-15% numarul de consultaţii din UPU pediatrie şi camerele de gardă și  va fi redus timpul de așteptare pentru pacienții prezentați.


În Cluj-Napoca funcţionează în prezent doar 2 centre de permanenţă a medicilor de familie, medici care nu pot avea mai mult de 20 de consultaţii pe zi. Din acest motiv mulţi dintre părinţi se prezintă cu copii în serviciile de gardă din UPU şi clinicile de pediatrie, mai ales după-amiaza şi în week-end.

Conform studiilor făcute, 90% din consultaţiile zilnice oferite de serviciile de gardă ar putea fi rezolvate de medicii de familie.

Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca are 506 paturi şi 866 angajaţi. Din numărul total de angajaţi, 98 sunt medici şi 260 asistente. Unitatea spitalicească este una dintre cele 5 mari spitale din România.

Spitalul asigură asistență medicală pentru cei peste 70.000 copii domiciliaţi în raza municipiului Cluj-Napoca la care se adaugă (în perioada anului școlar) un număr de peste 95.000 elevi din alte localităţi înscrişi la diferite şcoli din municipiul nostru. 

 

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter