Social

Tinerii, mai influenţaţi decât adulţii de reclamele tip „pop-up”. Un adolescent petrece zilnic peste 8 ore privind ecranul.

Tinerii sunt mai influenţaţi decât adulţii de reclamele zilnice de tip „pop-up”, iar cercetările de specialitate au arătat că un adolescent, de exemplu, petrece peste 8,5 ore/zi privind la ecrane.

Tinerii sunt mai influenţaţi decât adulţii de reclamele zilnice de tip „pop-up”, iar cercetările de specialitate au arătat că un adolescent, de exemplu, petrece peste 8,5 ore/zi privind la ecrane/ Foto: pixabay.com Tinerii sunt mai influenţaţi decât adulţii de reclamele zilnice de tip „pop-up”, iar cercetările de specialitate au arătat că un adolescent, de exemplu, petrece peste 8,5 ore/zi privind la ecrane/ Foto: pixabay.com

 

 


Tinerii sunt mai influenţaţi decât adulţii de reclamele zilnice de tip „pop-up”, iar cercetările de specialitate au arătat că un adolescent, de exemplu, petrece peste 8,5 ore/zi privind la ecrane, în condiţiile în care raţionamentul critic al acestuia este în curs de dezvoltare, indică o analiză publicată pe blogul din România al producătorului de soluţii de securitate informatică Eset.

 


Reclamele tip „pop-up” reprezintă forme de publicitate online, ce au ca scop să atragă traficul web sau să capteze adrese de e-mail. Aceste „pop-up”-uri sunt, în general, noi ferestre de browser web care afişează reclame, în timp de utilizatorul navighează pe Internet.

Potrivit concluziilor incluse într-un material semnat de Imogen Byers, această expunere poate duce la mai multe probleme dacă nu este gestionată şi discutată corect, giganţii tehnologiei resimţind o presiune generală pentru a interzice în întregime reclamele care vizează copiii.


„Unul dintre cele mai evidente riscuri este expunerea copiilor la conţinut, produse şi servicii neadecvate. Fie că este vorba de material pentru adulţi sau conţinând scene de violenţă, expunerea la aceste tipuri de conţinut promovat, chiar şi la nivel subconştient, poate normaliza aceste comportamente şi poate crea o percepţie deformată asupra a ceea ce este sau nu adecvat. Cercetările sugerează că expunerea prelungită la acest tip de material poate avea un impact asupra dezvoltării cortexului prefrontal al creierului şi poate duce la o agresivitate crescută şi un comportament inhibitor, care rămâne prezent pe tot parcursul vieţii şi, o dată manifestat, poate crea situaţii periculoase de-a lungul timpului„, notează experta Eset.

Copiii, mai ușor de manipulat

O altă problemă care apare odată cu intrarea în mediul online a copiilor se referă la mesajele din reclame, pe care aceştia tind să le accepte „ad litteram”.


„Odată cu creşterea influencerilor de pe reţelele sociale şi a conţinutului online curatoriat, reclamele prezintă adesea o versiune idealizată a realităţii care poate să nu reflecte complexităţile vieţii de zi cu zi. De exemplu, prin folosirea software-urilor de editare a imaginilor, AI şi aplicarea de filtre din abundenţă, tinerii pot fi expuşi în mod regulat la o idee distorsionată despre cum «ar trebui» să arate, cum «ar trebui să mănânce», cum «ar trebui» să se comporte şi ce ei «ar trebui» să distribuie online. Această distorsiune poate duce la aşteptări de neatins, la o stimă de sine scăzută şi la o înţelegere deformată a normelor din societate. Toate aceste elemente contribuie la creşterea tulburărilor de alimentaţie sau la anxietate, insomnie şi depresie în rândul tinerilor. Părinţii sau adulţii responsabili trebuie să-i ajute pe copii să evalueze critic mesajele media şi să dezvolte o perspectivă echilibrată", se menţionează în analiza de specialitate.

De asemenea, capacitatea de a achiziţiona noi jetoane, puncte sau arme în aplicaţiile de jocuri mobile a deschis o nouă cale pentru agenţiile de publicitate de a viza copiii, remarcă autoarea articolului de pe blogul Eset. Astfel, „au existat chiar şi cazuri de cheltuieli extreme în care un copil a cheltuit 16.000 de dolari din banii părinţilor săi, fără ca aceştia să ştie, pentru achiziţii în aplicaţie”.


Alte tipuri de reclame cu riscuri semnificative de securitate şi confidenţialitate, la care pot fi expuşi copiii, sunt cele realizate prin bannere, imagini sau microsite-uri, create de către iinfractori cibernetici şi care conţin programe malware sau facilitează escrocherii de tip phishing.

„Dialogul deschis şi comunicarea joacă un rol crucial în dezvoltarea alfabetizării şi rezilienţei digitale. Discutarea potenţialelor pericole ale reclamei poate oferi tinerilor posibilitatea de a face alegeri informate cu privire la modul în care primesc şi interpretează reclamele. Cu această cunoaştere şi înţelegere, tinerii pot fi mai pregătiţi pentru a respinge realitatea distorsionată şi comportamentele nesănătoase din reclamele pe care le văd. Pe lângă dialogul deschis, software-ul de control parental poate servi ca un instrument valoros în gestionarea experienţelor online ale copiilor. Soluţii precum ESET Control Parental pentru Android oferă blocarea aplicaţiilor, filtrarea web şi gestionarea timpului de utilizare, permiţând părinţilor şi tutorilor să adapteze mediul digital al copiilor la nevoile şi preocupările lor specifice. Folosind aceste instrumente alături de comunicarea proactivă, părinţii pot crea un mediu online mai sigur pentru copiii lor”, sunt de părere specialiştii în securitate cibernetică.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Sunt copiii în siguranță pe rețelele de socializare? O treime dintre copiii între 5 și 10 ani folosesc Tik Tok, Facebook sau Instagram.

Distribuiau materiale pornografice cu minori pe rețelele de socializare. Percheziții în Cluj și alte județe din țară

Ultimele Stiri
abonare newsletter