Social

Cerșetoria, combătută cu pliante și afișe

Consilierii locali vor decide, în ședința de mâine, dacă vor fi alocați 6.000 lei din bugetul local pentru o campanie de prevenire și combatere a cerșetoriei în Cluj-Napoca.

Proiectul pentru combaterea cerșetoriei aparține consilierului PSD, Claudia Anastase. Dacă proiectul de hotărâre va fi votat, orașul va fi împânzit cu afișe și panouri cu mesaje care îi îndeamnă pe clujeni să nu mai dea bani cerșetorilor. Panourile vor fi amplasate în puncte cheie, pe baza „hărții cerșetoriei” realizată de către Poliția Locală, afișele vor fi puse în mijloacele de transport în comun. Vor fi realizate și stickere cu forme și mesaje diverse. Costurile totale pentru realizarea acestor materiale sunt de 6.000 lei.

Grafica panourilor va fi personalizată în funcție de locul unde acestea vor fi amplasate. Spre exemplu, în zona spitalelor, mesajul ar putea fi „Nu dați bani cerșetorilor / Noi rezolvăm durerea lor”. Lângă acest mesaj va fi prezent și numărul de telefon al Dispeceratul Poliţiei Locale.


Afișele amplasate în mijloacele de transport în comun ale Companiei de Transport Public (CTP) vor conține, pe lângă mesajul propriu-zis, și îndemnul ca cei care văd un cerșetor în autobuz, de exemplu, să îi anunțe șoferul care are obligația de a anunța dispeceratul CTP.

Poliția Locală nu a reușit să alunge cerșetorii

Inițiatorul proiectului, Claudia Anastase, afirmă că scăderea ratei cerșetoriei este vitală în condițiile în care Cluj-Napoca va fi Capitală Europeană a Tineretului în 2015. „Este un fenomen care există și se manifestă cotidian în viața municipiului și pe care apreciez că este vital să încercăm să îl diminuăm pe cât posibil”, a spus Anastase.


Proiectul pentru combaterea cerșetoriei a fost demarat din cauza numărului mare de cerșetori care au împânzit orașul în ultimul timp, acest lucru fiind sesizat de clujeni către  conducerea Primăriei. Potrivit proiectului de hotărâre, acțiunile Poliției Locale nu au avut efectul scontat pe termen lung astfel că cerșetorii care erau ridicați de pe stradă la un moment dat au revenit.

Campanii similare se derulează și în alte orașe

Cluj-Napoca nu este primul oraș dim țară care desfășoară o astfel de campanie. Acțiuni similare se desfășoară în Oradea, încă din 2009 sau în Bistrița, unde autoritățile locale împreună cu mass-media au desfășurat campania denumită sugestiv „1 leu + 1 leu = 2 cerșetori”.


Proiectul, dacă va fi votat de consilierii locali, se va derula pe o perioadă de 30 de zile. A doua etapă are ca termen de realizare lunile octombrie-decembrie ale acestui an, odată cu întoarcerea studenților. Astfel, pe baza legii voluntariatului, se va încerca personalizarea campaniei și a mesajelor, în funcție de publicul țintă.

(Valentin ȘTEFAN, student Jurnalism FSPAC - UBB, anul II)

Ultimele Stiri
abonare newsletter