Social

Ce efect au panourile anticerşit din oraş?

În septembrie 2014, Primăria Cluj-Napoca a început o campanie împotriva cerşetoriei.

Din toamna anului trecut, în intersecţiile din oraş au apărut panouri cu mesaje care îndeamnă populaţia să nu dea bani cerşetorilor. La aproape jumătate de an de la începerea campaniei, reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca spun că s-a redus numărul cerşetorilor, fără a putea preciza însă cu cât anume a scăzut numărul celor care apelează la mila populaţiei. “Am înregistrat o uşoară scădere a numărului de cerşetori din septembrie 2014 de când derulăm campania. Pe parcusul campaniei, am  primit de la cetăţeni 80 de apeluri telefonice”, au declarat reprezentanţii Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei.

Potrivit unui raport al Poliţiei Locale Cluj-Napoca, anul trecut, poliţiştii locali au prins 833 de persoane care apelează la mila publicului şi 785 de persoane fără adăpost. “Pentru eradicarea fenomenului de cerşetorie, zilnic s-a acţionat pe raza municipiului pentru depistarea, identificarea şi sancţionarea contravenţională a persoanelor care practică apelarea la mila publicului în cartierele municipiului, zona centrală şi pe mijloacele de transport în comun”, se arată în raportul de activitate pe 2014 al Poliţiei Locale.


Potrivit documentului, comparativ cu 2013, numărul cerşetorilor s-a redus cu 7%.

Campania a fost inițiată de consilierul local Claudia Anastase. Ea a declarat, anul trecut, că a realizat o monitorizare a numărului de cerșetori din oraș, cu ajutorul voluntarilor, iar rezultatele analizei arată că în două zile când rampa de gunoi a luat foc numărul de cerșetori din oraș a crescut de patru ori. “Imaginați-vă ce se va întâmpla când se va închide definitiv rampa de gunoi. În plus, în 2015 când suntem Capitală Europeană a Tineretului trebuie să ne așteptăm la un număr mai mare de cerșetori”, afirma Anastase.


Costul total al campaniei este de 6.000 lei. Cu acești bani au fost realizate 50 de panouri care au fost montate în intersecții, în zona spitalelor și în alte puncte aglomerate din oraș, au fost tipărite 1000 de afișe pentru mijloacele de transport în comun și au fost cumpărate 10.000 de stickere.

Ultimele Stiri
abonare newsletter