Social

Campanie împotriva avortului, demarată la Cluj-Napoca - FOTO

Zeci de clujeni s-au rugat și au aprins lumânări, marți seara, în fața Clincii ”Dominic Stanca” în cadrul campaniei ”40 de zile pentru viaţa”, prima manifestare de acest gen din România care luptă împotriva avortului.

Campania „40 de zile pentru viaţă” îşi propune să marcheze începutul încetării avorturilor. Acţiunea are loc, pentru prima dată în România, în perioada 18 februarie - 29 martie, în Cluj-Napoca iar la ea sunt invitați să participe „toţi oamenii de bună-voinţă, indiferent de orientarea religioasă”.

Deschiderea oficală a campaniei a avut loc la un hotel din oraş, acolo unde au participat reprezentanţi ai bisericilor clujene, în frunte cu episcopul greco-catolic Florentin Crihălmeanu, ai unor asociaţii şi mişcări pro-life şi diverse persoane care susţin apărarea vieţii. Mai apoi, cu lumânări în mâini, toţi participanţii s-au îndreptat spre Clinica „Dominic Stanca”, acolo unde a avut loc prima veghe din cele 40 care ar urma să se desfăşoare până în data de 29 martie, zilnic între orele 07:00 şi 19:00.


Organizatorii mişcării, un grup de tineri entuziaşti, propun participanţilor ca, „timp de 40 de zile, în faţa clinicii de obstetrică-ginecologie (II) „Dominic Stanca”, în intervalul orar 7.00-19.00, rugăciunea pentru viaţă va fi prezentă în mod constant”. De asemenea aceștia doresc semnarea unei declaraţii „de pace”, prin care participanţii îşi asumă un comportament paşnic, în conformitate cu viziunea campaniei. Cel de-al doilea pilon fundamental se referă la mobilizarea comunităţii pentru a răspândi mesajul referitor la demnitatea vieţii umane: fiecare viaţă este unică, irepetabilă şi preţioasă.

Campania „40 de zile pentru viaţă” se organizează de două ori pe an, primăvara și toamna (în perioada septembrie-noiembrie). Ediția din această primăvară se desfăşoară simultan în 18 ţări din întreaga lume.


„Iniţiativa „40 de zile pentru viaţă” vine ca răspuns la numărul de avorturi din ce în ce mai mare şi la răspândirea acestui fenomen care distruge vieţi. Misiunea campaniei este de a aduce împreună trupul lui Hristos într-un spirit de unitate timp de 40 de zile, pentru a atrage de la Dumnezeu harul schimbării inimilor şi minţilor dinspre o cultură a morţii înspre cea a vieţii, punând astfel capăt avorturilor. Până acum, campanii „40 de zile pentru viaţă” au fost organizate în 559 de comunităţi, din 27 de ţări. Mai mult de 9.600 de copii au fost declaraţi salvaţi de la avort. Numărul avorturilor pe plan local a scăzut – chiar şi cu 28%. Femeile care au trecut prin experienţa avortului găsesc vindecare şi iertare. În fiecare oraş, sute de oameni – sau chiar mai mult de o mie în unele cazuri – se implică pentru prima dată în proiectele locale de salvare a vieţii”, transmit inițiatorii campaniei.

Ultimele Stiri
abonare newsletter