Social
Site-urile spitalelor din Cluj, inutile pentru pacienți. Au rubrici goale și le spun bolnavilor să nu mănânce pe ziar
Spitalele din Cluj nu țin pasul cu vremurile actuale și nu au reușit să își facă site-uri cu informații utile pentru pacienți.
Clujul este un centru medical renumit, cu spitale pline de pacienţi din toată ţara. Dacă unui pacient îi trece prin minte să se informeze despre medici, servicii, aparatură, condiţii de cazare şi alte detalii importante trebuie să se gândească de două ori dacă să folosească site-urile spitalelor clujene. Deşi suntem în secolul XXI când aproape toată lumea caută informaţii pe internet, spitalele din Cluj nu țin pasul cu vremurile actuale. Majoritatea site-urilor nu sunt deloc prietenoase, conțin informaţii puţine și inutile pentru pacienți, toate scrise într-un limbaj de lemn, iar unii manageri de spitale nu și-au mai pus pe site declarațiile de avere de trei ani.
Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal, unul dintre cele mai renumite spitale din țară nici măcar nu are o secțiune specială dedicată pacienților. Toate informațiile de pe site, puține de altfel, sunt despre operații în premieră, prezentarea institutului, participări la congrese internaționale și alte evenimente organizate de profesorul Mihai Lucan, cum ar fi Ziua Recunoștinței în Transplant.
Institutul Regional de Gastroenterologie şi Hepatologie prof. dr. Octavian Fodor are o secţiune “Pentru Pacienţi”, dar este complet goală. Singurele informaţii disponibile pe site sunt despre istoricul spitalului, conducere şi declaraţiile de avere şi de interese.
Nici Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj nu se poate lăuda cu foarte multe informaţii pentru pacienţi, site-ul fiind incomplet. Aflăm câteva date despre internare, despre drepturile legale ale pacienţilor, este postată o hartă generală a spitalului şi o listă a medicilor.
Site-ul Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca nu este deloc la zi, cele mai recente date despre veniturile şi cheltuielile unităţii sanitare fiind din 2012. La secţiunea “Pentru Pacienţi” apare doar programul ambulatorului şi cinci numere de telefon ale medicilor de gardă. Declaraţiile de avere ale conducerii nu au mai fost actualizate din 2012, iar veniturile salariale ale angajaţilor din 2013.
Să vă aduceți hârtia igienică de acasă
Spitalul Clinic de Recuperare ne întâmpină cu sloganul “Speranţa pentru o viaţă normală” şi cu o cârjă legată cu o fundiţă de un copac ca logo. Pe prima pagină scrie, într-un limbaj de lemn, că “activitatea complexă multidisciplinară desfăşurată în spital defineşte oferta de servicii medicale de recuperare, având ca obiectiv prevenirea sau reducerea la minim a consecinţelor fizice / funcţionale / psihice / socioprofesionale rezultate din apariţia unei boli, procesul de recuperare desfăşurându-se de la debutul afecţiunii şi până la epuizarea restantului funcţional bio-psiho-social”.
Tot pe site-ul Spitalului de Recuperare există un „regulament de salon” prin care li se spune pacienţilor ce au voie şi ce nu au voie să facă în salon. Bolnavul trebuie să îşi aducă de acasă prosop, săpun, hârtie igienică, nu are voie să mănânce pe ziar şi nici să tapeteze noptiera cu ziar, uşa salonului trebuie să stea tot timpul închisă. De asemenea, bolnaviii nu au voie să poarte discuţii neplăcute cu vizitatorii.
Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Leon Daniello Cluj-Napoca nici măcar nu mai are site, ci doar o pagină de Facebook.
Printre site-urile mai prietenoase și cu informații utile pentru pacienți se numără Institutul Inimii și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii.