Clujul mai face un pas în materie de proiecte ecologice care vizează reducerea poluării. Amenajarea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice va reprezenta un criteriu obligatoriu pentru noile blocuri din municipiu.
În Cluj-Napoca, dar și alte municipii din țară, vor fi impuse zone cu restricții și taxe pentru mașinile poluante. Legea urmează să fie aplicată după promulgare și va încuraja transportul alternativ.
Peste 13 milioane tone de dioxid de carbon ajung, în fiecare an, în atmosferă din cauza producţiei de ciment din România, ţară care produce anual în jur de 15 milioane de tone de ciment.
Cluj-Napoca, Suceava și Sectorul 2 al Capitalei vor deveni neutre din punct de vedere climatic până în 2030. Ministerul Cercetării anunță înființarea unui hub național pentru facilitarea dialogului între autorităţile publice, universităţi, societatea civilă şi cetăţeni.
CNAIR a realizat harta poluării auto, calculând consumul de carburant pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale. Pe zi se consumă 15 milioane de litri, iar pe an 5,5 miliarde.
Transportul rutier este cel mai mare poluant din domeniul transporturilor, și nu cel aerian.
Un grup de state membre UE, printre care şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene în domeniul climei: eliminarea motoarelor cu combustie internă până la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg.
77 de aeroporturi europene, printre care și Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, au semnat un acord la Bruxelles, intitulat „Declarația de la Toulouse”. Acesta marchează un nou capitol cu privire la călătoria Europei spre obiectivul net zero al aviației.