Jumătate din zborurile aeriene din întreaga Europă au avut întârzieri în această vară, atât la decolare, cât și la aterizare, iar problema este departe de a fi rezolvată.
În acest an traficul aerian din ţara noastră va înregistra valori peste nivelul anului 2019, numărul estimat de pasageri fiind de peste 25 de milioane, a declarat preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo.
Anul trecut, în plin sezon estival, pasagerii au avut de îndurat întârzieri și anulări de zboruri, cozi și bagaje pierdute, deoarece industria nu a fost capabilă să facă față numărului mare de pasageri. Se va repeta haosul din aeroporturi și în acest an?
Aeroportul Internațional Cluj va avea, anul viitor, 3 milioane de pasageri și se pregătește să investească 200 de milioane de euro pentru lucrări de infrastructură, printre care și un terminal nou. O provocare pentru aeroport va fi intrarea României în Schengen.
În urmă cu jumătate de an anticipa eșecul Blue Air, iar acum, la 6 luni distanță, József Váradi, CEO Wizz, vorbește în exclusivitate pentru monitorulcj.ro despre ce înseamnă falimentul companiei aeriene românești, ce a urmărit prin campaniile de „salvare” după renunțarea Blue Air la zboruri, dar și despre capacitatea Wizz Air de a prelua traficul de la cei ce dispar de pe piață.
Întârzierile de pe aeroporturile din Europa nu vor dispărea odată cu trecerea sezonului vacanțelor, este de părere David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.