În timp ce orașele se extind, vechile zone industriale intră în declin. Europenii vor locuințe, centre comerciale și clădiri de birouri, iar economia se reorientează de la producție spre servicii.
Zona de nord a Clujului este în proces de restructurare, iar în urma proiectelor de tip mixed-use dezvoltate în locul fostul platforme industriale oamenii vor dispune de facilități după principiul unui „oraș de 15 minute”.
Zona metropolitană Cluj este cu siguranță cel mai important pol economic de dezvoltare al Transilvaniei, prin cei aproape 500.000 de locuitori, clujeni sau alți români care au luat calea Clujului pentru excelentul învățământ universitar, pentru locurile de muncă bine plătite și pentru o calitate a vieții mai bună.
12 beneficii ale folosirii transportului public în Europa, continentul-campion în acest domeniu. În România, Cluj-Napoca este lider al dezvoltării sistemului de transport public eficient.
Pasajul rutier care ar urma să fluidizeze circulația într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș – Bulevardul Muncii-strada Oașului – poate fi realizat fără aviz de mediu.
Dezvoltarea zonei industriale din nordul municipiului Cluj-Napoca, în care s-a investit până recent mult mai puțin decât în alte părți ale orașului, devine treptat o prioritate, atât pentru autorități cât și pentru investitori.
Organizarea zonei industriale de pe Bulevardul Muncii va urmări patru piloni: întoarcerea cu fața către râul Someș, generarea unui nou ax funcțional și de mobilitate, punerea în valoare a grilei de străzi existente, respectiv axe verzi de mobilitate.