Un Boeing 737 a fost smuls de la poarta de îmbarcare de o rafală de vânt violentă de 130 km/h. Imaginile incredibile arată cum avionul se rotește necontrolat pe pistă.
Un avion al companiei Japan Airlines cu pasageri la bord a luat foc, marţi, pe o pistă a Aeroportului Internaţional Haneda din Tokyo, aparent după o coliziune cu o aeronavă a Gărzii de Coastă.
Noua cale de rulare paralelă cu pista a fost finalizată la Aeroportul Internațional Cluj. De acum vor putea fi operate mai multe aeronave, mai „puțin zgomotoase”, iar decolările se vor efectua preponderent spre Apahida, nu deasupra orașului Cluj-Napoca.
Modernizarea și extinderea Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, care reprezintă calea regională de acces a Transilvaniei, este unul dintre obiectivele de de interes major pentru Cluj. Investiții de 300 de milioane de lei sunt realizate pentru extinderea terminalului plecări și a noilor porți de ieșire.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a declarat că a primit asigurări din partea ministrului Mediului că devierea Someșului pentru prelungirea pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj va continua.
Dincolo de festivăți, conferințe naționale și internaționale, lansare de noi rute, laude despre creșterea traficului de pasageri, la Aeroportul Internațional Cluj rămân aceleași probleme: întârzierea extinderii pistei, care poate duce la pierderea zborurilor, infrastructura care nu mai face față și eternele dispute cu Consiliul Județean, proprietarul instituției, care întârzie, conștient sau nu, planurile de dezvoltare ale aerogării.
Un zbor direct ar putea lega Clujul de New York până în 2030, odată cu prelungirea pistei la 3.400 de metri. Până în 2035, Aeroportul Cluj ar putea avea peste 7 milioane de pasageri pe an.