România pare că a eșuat în turism și nu este capabilă să atragă turiști. De la an la an, tot mai puțini străini ne vizitează țara, dar autoritățile umflă cifrele să dea bine, exact „ca pe vremea lui Ceaușescu”.
Deși abundă în atracții turistice unice, atât naturale, cât și construite de strămoșii noștri cu secole în urmă, județul Cluj are parte de o promovare care lasă de dorit. În era digitală, pliantele și broșurile rămân metodele preferate ale Consiliului Județean în ademenirea turiștilor.
În era internetului şi când există zeci de alte metode mult mai eficiente de promovare, Consiliul Judeţean Cluj apelează încă la pliante sau broşuri pentru a-şi promova zonele.
În perioada 4-8 februarie, Salina Turda este prezentă la Târgul Internațional de Turism „Salon de vacances” de la Bruxelles, Belgia, prin standul României sub conducerea Autorității Naționale pentru Turism (ANT).
Pe Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, l-am găsit lucrând cot la cot cu angajaţii săi, în timp ce vindea pachete turistice clujenilor veniţi la un târg de vacanţe care se desfăşoară în aceste zile la Cluj-Napoca. L-am chestionat în legătură cu preferinţele clujenilor în materie de vacanţe, despre diferenţele de mentalitate dintre ardeleni şi bucureşteni în ceea ce priveşte achiziţionarea unui pachet turistic şi despre cum s-a schimbat Clujul în ultimii 10 ani de când agenţia de turism există pe piaţa clujeană. “Ardelenii sunt zgârciţi”, este de părere Burcea.
Cluj-Napoca, oraşul - Capitală Europeană a Tineretului în 2015, este promovat la Târgul Internaţional de Turism de la Madrid, unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen din lume, aflat la a 35-a ediţie.