CFR vrea să modernizeze traseul feroviar de peste 100 km dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (județul Alba) cu un miliard de euro, dar soluția propusă este de pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean susține că linia de tren de mare viteză București-Budapesta încă prezintă interes crescut din partea guvernului ungar, însă realizarea ei depinde de ritmul în care se mișcă părțile.
Unul dintre proiectele pe termen lung ale UE este ca toate capitalele europene să fie conectate prin trenuri de mare viteză. Comisarul european Adina Vălean și-a exprimat speranța că linia pentru trenuri de mare viteză va deservi și ruta București-Cluj.
România va realiza o linie de tren de mare viteză ce ar urma să conecteze portul Constanța de rețeaua europeană de căi ferate rapide, prin Budapesta. Un prim pas l-ar constitui realizarea unui tunel Predeal - Braşov.
Prim-ministrul Ungariei, Orbán Viktor, a vorbit despre intențiile Budapestei de a crea conectivități feroviare cu marile orașe din regiunea Europei Centrale și de Est.
Proiectul de dublare și electrificare a întregului tronson Cluj-Napoca – Oradea a fost trecut în programul de guvernare al Guvernului Boc, în decembrie 2008, însă nici până astăzi nu a fost pus în practică.