Numărul înmatriculărilor de autoturisme a scăzut ușor în 2021, față de anul anterior. Care au fost cele mai căutate mărci de mașini, în România, în 2021?
În luna ianuarie, în judeţul Sălaj au fost înmatriculate doar patru maşini noi, conform statisticilor prezentate de DRPCIV.
Vânzările Dacia în UE au urcat anul trecut cu 23,3%, la 289.000 de automobile noi, cea mai bună creştere din UE, marca românească deţinută de grupul Renault ajungând în luna decembrie la o cotă de piaţă de 3,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de autovehicule la nivel global au crescut anul trecut cu 4,2%, la 82,8 milioane de unităţi, depăşind pentru prima dată 80 de milioane, potrivit firmei de consultanţă IHS Automotive, care estimează o menţinere a trendului până în 2018, când piaţa va trece de 100 de milioane de maşini.
General Motors (GM) a vândut în trimestrul al doilea mai multe automobile decât rivalul japonez Toyota şi a preluat poziţia de cel mai mare producător auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane după măsurile ample de restructurare din ultimii ani.
Luna iunie a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme din Uniunea Europeană, atingând minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat. În România s-a înregistrat unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor.