Actualitate

4.200 cărți electronice de identitate, emise la Cluj la mai bine de un an de la implementare

Proiectul pilot privind cartea electronică de identitate a fost lansat la Cluj în data de 2 august 2021, moment la care autoritățile au spus că această perioadă de teste va dura 6 luni.

sursă foto Facebook Consiliul Judetean Cluj sursă foto Facebook Consiliul Judetean Cluj

 

4.261 de cărți electronice de identitate au fost eliberate în județul Cluj, de când s-a lansat proiectul pilot, în luna august a anului trecut, și până la data de 14 septembrie 2022, au precizat oficialii Direcției pentru Evidența Persoanelor din cadrul MAI. Instituția are în sfârșit și o estimare privind extinderea emiterii la nivel național a cărții electronice de identitate.


Noul document va înlocui treptat, până în august 2031, actuala carte de identitate aflată în circuit din 1997.

„În data de 2 august 2021 în municipiul Cluj-Napoca a fost lansat un proiect pilot cu scopul de a testa cartea electronică de identitate (CEI) şi de a fi identificată cea mai bună soluţie pentru emiterea acesteia la nivel național. Ulterior, la 2 august 2022 proiectul pilot a fost extins la nivelul județului Cluj. Urmare procedurilor de prelucrare a cărților electronice de identitate, vă facem cunoscut că, până la data de 14 septembrie, au fost eliberate 4.261 carti electronice de identitate.”, a precizat pentru hotnews.ro Direcția pentru Evidența Persoanelor (DEPABD) din cadrul MAI.


Emiterea CEI la nivel național abia în 2023. Ce mai lipsește

Întrebați când estimează că va începe emiterea cărților electronice de identitate și în alte localități, oficialii MAI au spus că le este imposibil să ofere acum o perioadă concretă, în condițiile în care instituția abilitată de lege cu producerea acestor acte este Imprimeria Națională.

Pentru prima dată, oficialii MAI au făcut și o estimare privind extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivel național.


„Proiecțiile existente urmăresc extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivel national în anul 2023”, spun reprezentanții MAI.

În plus, au subliniat și că printre demesurile inițiate de Imprimeria Națională este achiziția de cip-uri într-un volum care să corespundă cifrelor asumate prin PNRR, demers care se află în derulare.


5 firme se bat pe un contract de peste 38 milioane de euro pentru cipuri 

Procedura de achiziție de cipuri la care se referă MAI a fost lansată în luna iulie din acest an de către Imprimeria Națională.

Contractul, cu o valoare estimată la peste 38,2 milioane de euro, se va întinde pe 4 ani și presupune achiziția a maxim 9 milioane de cipuri și 375.000 de ansambluri din policarbonat cu antenă, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


În caietul de sarcini al licitației se precizează că pe parcursul acordului cadru care se va încheia pe o perioadă de 48 de luni, vor fi semnate estimativ 5 contracte subsecvente. Primul contract subsecvent se va semna și va intra în vigoare la data semnarii acordului cadru de către ambele parti contractante.

„Prima componentă solicitată prin prezentul acord cadru este un cip de tip dual interface. Prin cip dual interface se va înțelege un cip care va fi introdus într-un card ce va putea fi utilizat în tranzacții atât în mod contact cât și contactless (RFID). (..)

În procesul de producție al cardului, cipul nu va fi sudat de antena din ansamblurile de policarbonat (nu va exista conexiune fizică între cip și antena din inlay). Cipul va fi livrat cu o antenă proprie, care îl va alimenta prin inducție electromagnetică cu antena mare din ansamblu de policarbonat. Partea contact va fi introdusă în procesul de producție pe fața a doua a cardului.”, se arată în document.

Pe cip trebuie stocate două elemente de identificare biometrică, respectiv fotografia și două amprente ale titularului cărților de identitate.

În cadrul licitației Imprimeria a primit 5 oferte de la următoarele firme: Linxens (Thailand) Co. Ltd. (ofertant unic), SAS Smart Packaging Solutions, Thales Dis France SAS, Advanide Europe GMBH, Asocierea dintre Idemia Identity & Security France (lider) și Idemia France.

Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost 6 septembrie. Termenul limită pentru evaluarea tehnică și financiară este 7 noiembrie.

CITEȘTE ȘI:

Noile buletine ale românilor vin cu cipuri cu antenă de inducție incorporată. Cu ele se vor putea face și plăți contactless

NU se mai poate plăti online taxa pentru buletine electronice pe site-ul Primăriei Cluj! Trebuie să mergi FIZIC la o singură bancă

Când vor avea românii buletine electronice? Ministrul Digitalizării: „Este un proiect mult aşteptat”

Ultimele Stiri
abonare newsletter