Actualitate
Licitația de 8 miliarde lei, pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, deblocată de CNAIR
Licitația de 8 miliarde lei pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, lotul cu tunelul Meseș, a fost deblocată de CNAIR.
CNAIR a deblocat licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Nușfalău, segmentul cu tunelul Meseș/Foto: Asociația Pro Infrastructura youtube.com
În mai 2023, licitația pentru lotul cu tunelul Meseș, cel mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, a fost suspendată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Recent, Compania de Drumuri a deblocat licitația suspendată, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 28 august 2023, potrivit datelor consultate de economedia.ro în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău este cel mai mare contract pe care CNAIR l-a lansat până acum în licitație - 7,5-8,8 miliarde lei și este esențial pentru legăturile cu loturile UMB Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), respectiv Lotul Nurol, tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km) care ar urma să fie deschis la toamnă.
Licitația pentru lotul de 41 de kilometri a fost lansată în februarie 2023, cu un termen limită pentru depunerea ofertelor stabilit la 6 aprilie, amânat ulterior pentru 5 mai și întârziat după ce Ictaș a depus contestație.
CITEȘTE ȘI:
Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației
Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, avea estimat un termen de realizare de circa 6 ani.
Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, însă nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației.
Tronsonul ar putea fi gata în 2030
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania are o lungime totală de 41 kilometri costă între 7,5 și 8,8 miliarde lei, iar termenul de realizare este de șase ani și jumătate. Tronsonul include și Tunelul Meseș, de aproape 2,9 km lungime care străbate Masivul Meseș, la sud de Zalău.
Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, care cuprinde și cel mai lung tunel. Investiția bate însă pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: