Actualitate
5 restaurante din food court-ul unui mall din Cluj, închise temporar. ANPC a găsit mizerie, mucegai și insecte
Protecția Consumatorilor Cluj a găsit mai multe probleme în food court-ul Iulius Mall, în urma unui control. Cinci restaurante au fost închise temporar.
Probleme găsite de Protecția Consumatorilor în food court-ul Iulius Mall / Foto: Protecția Consumatorilor Cluj
Pe data de 02 octombrie 2023, Protecția Consumatorilor Cluj a desfășurat o acțiune de control, în urma unor sesizări, la operatorii economici care își desfasoară activitatea în zona food court Iulius Mall.
În urma controlului, Protecția Consumatorilor Cluj a identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:
- folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină, mucegai și chedere neigienizate, cu mucegai
- pavimentul aferent camerelor frigorifice - insalubru, neigienizat de o perioada mare de timp
- comercializraea unor produse cu data limită de consum depășită
- depozitarea direct pe paviment a legumelor și fructelor, apelor minerale, băuturilor răcoritoare
- folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace
- lipsa verificării metrologice a mijloace de masură, utilizarea mijloacelor de măsură neomologate
- comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate,
- lipsa traducerii informațiilor în limba română, pe etichete
- lipsa afișării prețului/unitate de măsură, precum și a monedei
- folosirea unor frigidere cu grătare cu rugină în exces
- nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor (vitrina caldă respectiv min 60° C, si vitrină rece respectiv 2-8° C)
- nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor de patiserie
- utilizarea vitrinelor frigorifice aferente băuturilor răcoritoare pentru depozitarea preparatelor alimentare
- prezența insectelor în blocurile alimentare
- neefectuarea operațiunilor de dezinfecție, dezinsecția și deratizare
- comercializarea unor legume și fructe modificate organoleptic
- prezența penajului la produsele din carne de pasăre
- diferențe între cantitatea netă declaratăfață de cea cântărită, ceea ce constituie o practică comercială înșelătoare.
CITEȘTE ȘI:
Reclamații la un resort de lux din Cluj. Amendă de la Protecția Consumatorilor pentru mizerie și mâncare expirată. VIDEO
Un hotel din Cluj-Napoca, amendat cu zeci de mii de lei. Camere cu igrasie și alimente expirate, printre neregulile constatate de Protecția Consumatorilor
Ținând cont de neregulile constatate, echipele de control au aplicat 27 sancţiuni contravenţionale cu amenzi, în cuantum de 283.000 lei si 7 avertismente. Totodată, au fost dispuse măsurile complementare de:
- oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 6.500 de lei
- oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 5 unități
- oprire temporară de la comecializare a unor produse, până la remedierea deficiențelor, în valoare de circa 42.000 lei
- propunere de încetare a practicii comerciale înșelătoare.
UPDATE. Iulius Mall: „Îi asigurăm pe clienţii noştri că vom gestiona cu maximă responsabilitate situaţia”
Monitorulcj.ro a solicitat un punct de vedere și din partea Iulius Mall, care ne-a transmis că nu există, în momentul de față, unități din cadrul food court-urilor cu activitatea suspendată, problemele fiind rezolvate. De asemenea, reprezentanții centrului comercial ne-au spus ce măsuri se aplică pentru evitarea situațiilor de acest fel:
„Avem certitudinea că toate dispoziţiile şi recomandările Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului vor fi implementate în cel mai scurt timp de către operatorii în cauză, conform rezultatelor controlului efectuat pe 2 octombrie 2023. În acest sens, managementul Iulius Mall acordă tot suportul necesar. În acest moment, nu avem niciun operator cu activitatea suspendată. Administraţia Iulius Mall Cluj implementează constant acţiuni de optimizare a activităţii, în special pe direcţia sanitară, atât pentru zonele comune, cât şi împreună cu operatorii. Demersurile sunt în completarea respectării normelor sanitare şi de igienă prevăzute de legislaţia în vigoare. Astfel, realizăm operaţiuni de dezinsecţie, dezinfecţie și deratizare cu o frecvenţă sporită, de două ori pe lună în zona de food court, incluzând spaţiile operatorilor, sala de mese, grupurile sanitare din proximitate și alte spaţii comune. De asemenea, zilnic, după finalizarea programului, în zona food court se efectuează operaţiuni complete de curăţenie și degresare, atât în spaţiile închiriate, cât și pe cele comune.
Cu toate aceste eforturi constante, sunt factori independenţi de activitatea Iulius Mall care pot genera neconformităţi. Îi asigurăm pe clienţii noştri că vom gestiona cu maximă responsabilitate situaţia, preocuparea principală fiind asigurarea calităţii serviciilor oferite”, au transmis reprezentanții Iulius Mall, într-un răspuns pentru monitorulcj.ro.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: