Actualitate

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani s-a defectat de la prima probă

Trenul electric adus din Polonia la începutul lunii decembrie, s-a defectat la primele probe. Autoritățile feroviare analizează cauzele care au dus la acest incident.

Trenul electric cumpărat din Polonia a făcut scurt circuit/Foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară Facebook.com Trenul electric cumpărat din Polonia a făcut scurt circuit/Foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară Facebook.com

 

 


Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom (Polonia), care a fost livrat României la finalul anului trecut, a făcut scurt circuit, la probele de la Făureni.

 


Potrivit reprezentanților Autorității pentru Reformă Feroviară, Trenul nu a luat foc, însă este nevoie de înlocuirea întregii instalații de alimentare și aducerea uneia noi din Polonia.

Este primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani și prima garnitură nou achiziționată de țara noastră în ultimii 20 de ani.


În total, au fost comandate 37 de rame de tren, într-un contract de 480 de milioane de euro.

Noile trenuri vor circula de la Cluj la Timișoara, București sau Iași

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.


CITEȘTE ȘI: 
Primele trenuri electrice noi, în circulație de anul viitor. Cu 160 km/h de la Cluj la București, Timișoara sau Iași

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs care vor trece prin Cluj sunt: 
Bucureşti Nord - Braşov - Cluj
Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, 
Cluj - Timişoara
Cluj - Suceava - Iaşi.

Unităţile sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.


Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

Ultimele Stiri
abonare newsletter