Actualitate

Avans modest la lucrările de modernizare a liniei feroviare Aghireșu–Poieni, de pe ruta Cluj-Oradea. Se va circula cu 100 km/h.

La o distanță de jumătate de an de la debutul lucrărilor pentru modernizarea liniei feroviare Cluj-Oardea, segmentul Aghireșu-Poieni înregistrează un avans modest de doar 3%.

Avans modest al lucrărilor pe segmentul Aghireșu-Poieni, din cadrul proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor/Foto: Asociația Pro Infrastructura Facebook.com Avans modest al lucrărilor pe segmentul Aghireșu-Poieni, din cadrul proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor/Foto: Asociația Pro Infrastructura Facebook.com

 

 


Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele. 

La începutul acestui an,  CFR  a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireșu – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni. 


Șase luni de lucrări cu un avans de 3%

„Progresul antreprenorului Arcada este destul de slab deși traficul este închis din ianuarie 2024 pe lotul 2 al Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor), reconstrucția căii ferate Aghireșu-Poieni fiind atacată încă din noiembrie 2023”, semnalează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook

CITEȘTE ȘI: 
Încep lucrările de modernizare a liniei feroviare Aghireșu–Poieni. Programul autocarelor care înlocuiesc trenurile pe ruta Cluj-Oradea.

Înainte de reconstrucție, pe acest tronso se circula cu 80 km/h. După ce lucrările vor fi terminate, vitezele maxime vor crește la 100 km/h (Aghireșu-Huedin), 120 km/h (Huedin-Brăișoru) și 85 km/h până la Poieni. Linia va fi electrificată, o premieră în nord-vestul Ardealului, și se va instala sistemul european de semnalizare ETCS, mai arată sursa citată. 


România poate pierde finanțarea europeană

În prezent, antreprenorul este mobilizat în special între Brăișoru și Poieni, cu o oarecare activitate la Huedin. Se lucrează mai ales la structuri (poduri și podețe). 

„Lotul de 36 km în valoare de 1,5 miliarde lei a ajuns la aproximativ 3% stadiu fizic, adică mult sub nivelul de 3% pe lună necesar ca să fie gata în termenul PNRR din 2026”, notează API


Acest tronson este din păcate singurul atacat mai serios din cele patru semnate în ianuarie 2023 pentru proiectare și execuție. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi.

Pe Cluj-Aghireșu se va circula cu 100 km/h și există autorizație de construire. 


Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). 

Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încep lucrările pentru modernizarea lotului Cluj-Napoca-Aghireșu pe linia de tren Cluj-Oradea, dar fără Pasajul de la Tăietura Turcului. Viceprimarul Dan Tarcea: „Pasajul va face obiectul unei alte autorizații de construire”.

Doi ani fără trenuri directe pe ruta Cluj-Oradea. Programul și stațiile autocarelor care înlocuiesc trenurile. Trei localități din Cluj rămân „descoperite”.

abonare newsletter