Actualitate

Doi ani fără trenuri directe pe ruta Cluj-Oradea. Programul și stațiile autocarelor care înlocuiesc trenurile. Trei localități din Cluj rămân „descoperite”.

Doi ani de zile nu vor mai circula trenuri directe pe ruta Cluj-Oradea. Călătorii vor fi transferați cu autocare și autobuze, din cauza lucrărilor la electrificarea liniei de cale ferată. CFR a anunțat programul, însă autobuzele nu vor opri în trei sate din Cluj.

ălătorii vor fi transferați cu autocare și autobuze, din cauza lucrărilor la electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor / Foto: depositphotos.com ălătorii vor fi transferați cu autocare și autobuze, din cauza lucrărilor la electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor / Foto: depositphotos.com

 

 


CFR  a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireș – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni. 

 


În perioada închiderii circulației feroviare pe relația Aghireș – Poieni pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș si retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, ca până acum.

Trenurile, înlocuite cu autobuze și autocare

Pe perioada în care circulația va fi închisă pe porțiunea Aghireș - Poieni, CFR va înlocui trenurile cu autocare/autobuze


Autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători (OTF) și vor circula conform orarului stabilit de aceștia, pe următoarele distanțe:
- Aghireș – Huedin – 8 autobuze, Huedin – Aghireș – 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
- Aghireș – Stana – 2 autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
- Cluj Napoca – Huedin și retur – 2 autobuze (un autobuz pe sens);
- Cluj Napoca – Oradea și retur – 12 autobuze (6 autobuze pe sens).

Autobuzele și autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr.


Programul și stațiile autocarelor care înlocuiesc trenurile

CFR a publicat și listele cu programul și stațiile în care vor opri autocarele sau autobuzele care înlocuiesc trenurile. Mare parte dintre stațiile în care opreau anterior trenurile sunt „acoperite”, iar locuitorii din satele de pe ruta respectivă nu vor fi afectați.

Cu toate acestea, există trei localități în care CFR a notat pe program că este „imposibilitate de oprire” pentru autocare/autobuze. Este vorba despre Nădășel (comuna Gârbău), Dorolțu (comuna Aghireșu) și Brăișoru (comuna Sâncraiu). 


Detalii despre program și stații, în listele de mai jos, postate pe Facebook de consilierul local din Huedin Oana Goga:

 

 

Alte liste mai detaliate postate de CFR Infrastructura CLUJ vedeți aici: 

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). 

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

Foto: depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Calea ferată, distrusă de hoții de fier vechi. Percheziții în Cluj și Mureș, într-un dosar de furt calificat.

Calea ferată Cluj – Oradea – Ungaria: CFR a desemnat câștigătorii licitației de electrificare a două loturi

Ultimele Stiri
abonare newsletter