Actualitate

Peste 1.000 de morți în accidente rutiere în primele nouă luni ale anului. Crește numărul șoferilor băuți și fără permis depistați în trafic.

Tot mai mulți șoferi urcă băuți sau fără permis de conducere la volan, situație în care numărul deceselor produse în accidente rutiere rămâne la cote alarmante.

Date îngrijorătoare privind siguranța rutieră: Peste 1.000 de morți în accidente rutiere și număr în creștere a șoferilor băuți depistați la volan | Foto: arhivă ISU Cluj Date îngrijorătoare privind siguranța rutieră: Peste 1.000 de morți în accidente rutiere și număr în creștere a șoferilor băuți depistați la volan | Foto: arhivă ISU Cluj

 

 


Date îngrijorătoare privind siguranța rutieră: în primele 9 luni ale anului, numărul deceselor rezultate în urma accidentelor rutiere grave a ajuns la 1.086 de persoane. 

Șoferi băuți și fără permis, prinși la volan

Dacă în 2023 numărul faptelor de încălcare a legislaţiei rutiere din cauza consumului de alcool a ajuns la 25.148 de cazuri, în acest an numărul șoferilor prinși băuți la volan a ajuns la 26.000 în primele nouă luni ale lui 2024.


CITEȘTE ȘI: 
Tragedii pe șoselele din România. Peste 1.540 de morți și circa 3.550 de persoane rănite în accidente rutiere, anul trecut.

Potrivit datelor oficiale, în primele 9 luni ale anului au fost 3.130 de accidente rutiere, în urma cărora 1.086 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar 11.447 de persoane au fost prinse fără permis de conducere şi alţi 26.000 de conducători auto depistaţi sub influenţa alcoolului.

Rolul educației rutiere în reducerea acidentelor din trafic

Statisticile în privinţa accidentelor rutiere înregistrate în România rămân îngrijorătoare, iar rolul educaţiei rutiere este în continuare unul determinant, potrivit reprezentanților Poliției Române. 


„Pe lângă procesul tehnologic al autovehiculelor, infrastructura rutieră de care este nevoie, legislaţie solidă prin care să asigurăm conformarea la reguli, alături de o Poliţie Rutieră bine dotată şi bine pregătită - trebuie să investim în educaţie. Şi aici credem că suntem cu toţii de acord că această linie directoare este calea pentru reduce numărul de accidente”, a declarat, marți, secretarul de stat din cadrul MAI, Bogdan Despescu.

Deşi numărul accidentelor rutiere s-a redus în ultimii doi ani în România, statisticile continuă să rămână îngrijorătoare.


„Trendul este unul bun, dar statistica ne arată că trebuie să lucrăm împreună. Avem în primele 9 luni înregistrate 3.130 de accidente, sunt 1.086 de persoane care şi-au pierdut viaţa în România în urma acestor accidente şi 2.411 răniţi grav. Aşadar, statistica este una care trebuie să ne îngrijoreze şi să ne oblige şi să ne determine să acţionăm cu mult mai mult din toate punctele de vedere”, a explicat Bogdan Despescu în cadrul unei conferințe dedicate temei siguranței rutiere. 

Doi indicatori, respectiv numărul șoferilor fără permis și a celor care urcă băuți la volan, reflectă situația alarmantă privind siguranța rutieră din România. 


România se situează pe locul doi în UE la numărul persoanelor decedate în urma accidentelor de circulaţie.

Potrivit preşedintelui Asociaţiei EDIT, Liviu Zorilă, statul român cheltuie anual „trei miliarde de euro” cu victimele accidentelor de circulaţie.

CITEȘTE ȘI: 
Închisoare cu executare pentru șoferii băuți, drogați sau fără permis care produc accidente mortale. Legea „Anastasia”, în vigoare de azi

Potrivit autorităților române din domeniul rutier, palierul educaţiei rutiere trebuie abordat în baza unui parteneriat public-privat, cu implicarea societății civile și a tuturor actorilor din zona instituţiilor publice.

În prezent, elevii din școlile din România au la dispoziție ghiduri dedicate educaţiei rutiere, disponibile pe site-ul Ministerului Educației. 

Potrivit obiectivului european „Vision Zero” de apropiere de un nivel zero al deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2050, valabil și în cazul vătămărilor grave, România trebuie să implementeze măsuri concrete în domeniul siguranței rutiere. Obiectivul pe termen mediu al proiectului vizează reducerea deceselor şi vătămărilor grave cu 50% până în 2030.

În iulie 2023 a intrat în vigoare așa-numita „Lege Anastasia” prin care conducătorul auto aflat sub influența băuturilor alcoolice, a substanțelor psihoactive ori fără a deține permis de conducere și care provoacă un accident rutier soldat cu decesul unei persoane, va fi condamnat la închisoare cu executare, acest lucru eliminând posibilitatea de a fi condamnat cu suspendarea executării pedepsei.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

România, printre ţările europene cu cele mai ridicate rate de decese în accidente rutiere

Sistem de supraveghere video și monitorizare a traficului, pe Autostrada Transilvania. Șoferii, sancționați pentru viteză excesivă.

Peste 1.500 de accidente grave, în primele 5 luni din acest an. De ce s-au produs şi câţi oameni au murit?

Ultimele Stiri
abonare newsletter