Actualitate
Autostrada Transilvania. Cum avansează lucrările între Nădășelu și Mihăiești, pe unul dintre cele mai complexe segmente. Viaductele sunt puncte de atracție.
Multiple viaducte și lucrări complexe pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești de pe Autostrada Transilvania. Termenul de realizare pentru segmentul de 30 de km a fost extins.
Autostrada Transilvania. Cum avansează lucrările între Nădășelu și Mihăești, pe unul dintre cele mai complexe tronsoane|sursa: SergiuPnt - Autostrada A3 Nădășelu - Mihăiești |youtube.com
Imagini surprinse recent de pasionații de domeniul infrastructurii prezintă cum arată progresul lucrărilor pe Autostrada Transilvania (A3), între Nădășelu și Mihăiești, lucrări din cadrul segmentului de 30 km Nădășelu-Mihăești-Zimbor.
Viaductele, puncte de atracție între Nădășelu-Mihăești
Imaginile surprinse din dronă arată cum avansează lucrările pe acest segmnt important, parte din planul de modernizare a drumurilor din România.
„Pe acest tronson al Autostrăzii A3, viaductele sunt puncte de atracție. Imaginile surpind detalii despre lungimea viaductelor și secvențe ce evidențiază complexitatea acestor structuri esențiale pentru infrastructura modernă”, potrivit detaliilor oferite pe canalul de youtube, SergiuPnt, care a publicat un clip video cu stadiul lucrărilor din teren la începutul lunii decembrie.
În septembrie 2024 aveau loc foraje în teren pentru realizarea viaductului de la Topa Mică.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. Primele lucrări în teren pentru realizarea viaductului de la Topa Mică.
În lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj, secțiunea Nădășelu – Zimbor (30 km), nu va putea fi deschisă în 2025.
Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, din județul Cluj, au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora, lotul de 30 km dintre Nădășelu-Mihăești-Zimbor nu poate fi deschis circulației.
Termenul limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, potrivit jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni). Oficialii CNAIR au extins termenele de finalizare pentru Nădășelu-Zimbor (iulie 2026), respectiv pentru Zimbor-Poarta Sălajului (decembrie 2026), potrivit ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.
Astfel, pe secțiunea finanțată din PNRR, de la Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, zonă marcată de alunecări de teren, vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: