Actualitate

CFR Călători contestă licitația pentru trenurile Alstom

Licitația prin care contractul pentru 13 rame electrice, alocate pentru operarea pe patru rute interregionale, inclusiv prin județul Cluj, a fost repratizat operatorului privat Interregional Călători, va fi contestată de CFR Călători.

Contractul obținut de un operator privat pentru trenurile electrice de la Alstom, cu rute prin județul Cluj, contestat de CFR Călători |Foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară-Facebook Contractul obținut de un operator privat pentru trenurile electrice de la Alstom, cu rute prin județul Cluj, contestat de CFR Călători |Foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară-Facebook

 

 


Licitația pentru trenurile Alstom, cu rute prin județul Cluj, obținută de operatorul privat Interregional Călători, va fi contestată de CFR Călători. 

CFR Călători anunţă că va contesta decizia comisiei de achiziţie desfăşurată prin Bursa Română de Mărfuri privind repartizarea a 13 rame electrice noi produse de Alstom operatorului privat Interregional Călători, companie care a câștigat la un ban diferență licitația.


CITEȘTE ȘI: 
Zeci de trenuri electrice, cu rute prin județul Cluj, vor intra în circulație de luna viitoare

sursa: ARF

Contractul repartizat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară către Interregional Călători face parte dintr-o serie de contracte ce au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează 4 rute de serviciu public, respectiv: București Nord - Brașov - Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov - Deda - Cluj Napoca, Cluj Napoca - Deva - Timișoara Nord.

CFR Călători contestă licitația pentru trenurile Alstom

CFR Călători va contesta hotărârea comisiei de achiziție desfășurată prin Bursa Română de Mărfuri privind repartizarea a 13 rame electrice noi.


Contestaţia se bazează pe faptul că, în conformitate cu ultima ofertă acceptată de către sistemul organizat de către Bursa Română de Mărfuri (BRM), oferta CFR Călători a fost de 24,84 lei/km şi nu 24,99 lei/km aşa cum se arată în Hotărâre, preţ la care operatorul INTERREGIONAL CALATORI SRL nu putea fi declarat, sub nici o formă, câştigător în dauna CFR Călători.

„CFR Călători, care reprezintă peste 80% din piața de transport feroviar de călători este şi singurul operator care a început deja operarea primei rame electrice din primul lot de 12 rame, cu toate problemele inerente începutului de drum, probleme care NU s-au datorat CFR Călători dar pe care compania le-a considerat ca fiind obligatoriu de a fi depăşite în vederea creşterii calităţii serviciului de transport prin operarea materialului rulant nou care este achiziţionat prin diferite programe, de către statul Român.


În acest sens CFR Călători a participat şi va participa la toate procedurile organizate pentru atribuirea spre exploatare a acestui material rulant nou”, informează compania.

Astfel, CFR Călători susține că va uza de toate „căile legale pentru ca acest material rulant nou să fie alocat pentru operare către CFR Călători, cu atât mai mult cu cât se estimează că exploatarea acestuia şi condiţiile care trebuie a fi îndeplinite, în fapt logistica necesară precum şi calificarea personalului, nu pot fi asigurate în acest moment şi nici chiar în viitorul apropiat, de nimeni altcineva în afara de CFR Călători”, conform informării publicate de CFR Călători. 


La finalul săptămânii trecute, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunța atribuirea celui de-al doilea contract licitat către Interregional Călători.

„Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacționare, Comisia de analiză si evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei”, potrivit anunțului publicat de ARF pe pagina de Facebook

Serviciile din acest al doilea contract pentru trenurile de la Alstom vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării, pentru a contribui la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva. Contractele vizează patru rute de serviciu public, respectiv: București Nord - Brașov - Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov - Deda - Cluj Napoca, Cluj Napoca - Deva - Timișoara Nord.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

58 de trenuri electrice noi, cu rute prin județul Cluj, pentru conectarea municipiilor reședință de județ. Investiţie de 3,3 miliarde de lei, din bani europeni.

Ultimele Stiri
abonare newsletter