Actualitate
„Verde” pentru drumul expres care va face conexiunea cu Ungaria. Contract de 145 de milioane de euro și doi ani pentru realizarea lucrărilor.
A fost desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea drumului expres Oar - Satu Mare, cu o lungime de 10,38 km, care va îmbunătăți conexiunea de transport cu Ungaria.
În ianuarie 2025, ministerul Transporturilor anunța că România și Ungaria vor realiza patru noi puncte de trecere a frontierei în urma aderării la Spațiul Schengen.
CITEȘTE ȘI:
Noi puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria în urma aderării la Spațiul Schengen
Una dintre aceste conexiuni vizează drumul expres Satu Mare-Oar (România) și drumul expres M49 (Ungaria).
Contract de 720 de milioane de lei și doi ani pentru realizarea drumului de mare viteză
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunțat desemnarea câștigătorului licitației pentru DEx Satu Mare - Oar.
„A fost desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Drumului Expres Oar - Satu Mare (10,38 km)!
Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria)”, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina sa de Facebook.
CITEȘTE ȘI:
Pregătiri la graniţa româno-maghiară pentru reabilitarea a 20 de secțiuni de drum. Autostrada M49, o nouă conexiune între România și Ungaria.
Pe traseu, lucrările vor include două noduri rutiere, două parcări și un Centru de întreținere și control (CIC).
Contractul, care este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații, mai arată sursa citată.
Îmbunătățirea conexiunilor de transport
România și Ungaria se pregătesc să își îmbunătățească conexiunile de transport de la graniță.
Tema proiectelor de infrastructură comune a fost dezbătută în ianuarie 2025, în cadrul întâlnirii de la București dintre ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerțului, Péter Szijjártó și ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Este vorba de realizarea a unui nou pod și a drumurilor expres, proiecte ce vor avea un impact economic substantial:
*DEx Satu Mare-Oar (România) și DEx M49 (Ungaria)
*DEx Arad-Oradea (România) și Autostrada M44 (Ungaria)
*Beba Veche (România) și Kubekhaza (Ungaria)
*un nou pod peste râul Mureș care va asigura conexiunea în zona localităților Cenad (România) și Magyarcsanad (Ungaria)
CITEȘTE ȘI:
Ungaria vine cu autostrada până la Satu Mare
În august 2023, guvernul ungar anunța inițierea proiectului pentru construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară. Astfel, în continuarea acestui segment va fi realizat un alt tronson, de 18 kilometri, care va ajunge până la graniţa româno-maghiară.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com
CITEȘTE ȘI: