Actualitate

Contractul pentru drumul expres care va face conexiunea cu Ungaria, contestat la CNSC

Semnarea contractului pentru realizarea drumului expres Satu Mare – Oar, situat la frontiera cu Ungaria, intră în prelungiri în urma contestațiilor depuse la CNSC.

Drumul expres Satu Mare – Oar: Facilitarea conexiunilor de transport, blocată de contestații |Foto: Depositphotos.com Drumul expres Satu Mare – Oar: Facilitarea conexiunilor de transport, blocată de contestații |Foto: Depositphotos.com

 

 


La mijlocul lunii martie, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunțau desemnarea câștigătorului licitației pentru DEx Satu Mare – Oar: antreprenorul român Construcții Erbașu SA. 

CITEȘTE ȘI: 
„Verde” pentru drumul expres care va face conexiunea cu Ungaria. Contract de 145 de milioane de euro și doi ani pentru realizarea lucrărilor.

Două contestații au fost depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor din partea a două companii: Automagistral Pivden (Ucraina) și Onur (Turcia), potrivit Economedia.ro


Facilitarea conexiunilor de transport, blocată de contestații

După cum anunța în 13 martie directorul CNAIR, Cristian Pistol, în lipsa contestațiilor, contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, putea fi semnat în termen de 10 zile de la desemnarea ofertei câștigătoare. 

Însă, construcția drumului expres Satu Mare – Oar va suporta amânări. 


Compania Automagistral, care s-a clasat pe locul al doilea, cu 99,78 puncte, contestă conformitatea ofertei câștigătoare, iar compania turcă Onur contestă excluderea sa din licitație.

Potrivit CNAIR, pentru realizarea drumului expres care va facilita conexiunea de transport cu Ungaria, contractul prevede un termen de 24 de luni, în baza unui contract de 720,48 milioane de lei (fără TVA).


„Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria)”, anunța directorul CNAIR, Cristian Pistol, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina sa de Facebook. 

Pe traseu, lucrările vor include două noduri rutiere, două parcări și un Centru de întreținere și control (CIC).


Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

„Verde” pentru drumul expres care va face conexiunea cu Ungaria. Contract de 145 de milioane de euro și doi ani pentru realizarea lucrărilor.

Noi puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria în urma aderării la Spațiul Schengen

Ultimele Stiri
abonare newsletter