Actualitate

Atenție la produsele de Paște!

Inspectorii pentru protecția consumatorilor au analizat cozonacii puși în vânzare în marile lanțuri de retail din România și atrag atenția asupra aditivării excesive, în condițiile în care au fost identificate până la 21 de E-uri, compoziției înșelătoare cu ingrediente ambigue și problemelor la declarația nutritională.

Atenție la produsele „tradiționale” de Paște. Recomandări pentru consumatori|Foto: pexels.com Atenție la produsele „tradiționale” de Paște. Recomandări pentru consumatori|Foto: pexels.com

 

 


Deși unii cozonaci erau prezentați drept produse „de casă”, aceștia conțineau zeci de aditivi atât în aluat, cât și în umplutură sau glazură.

Atenție la produsele „tradiționale”

Potrivit Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci, produse de unități proprii sau furnizori din sectorul privat pentru rețele precum Carrefour, Auchan, Mega Image și Penny.


CITEȘTE ȘI: 
Masa de Paște 2025, cu 30% mai scumpă. Mielul, ouăle și legumele, creșteri de preț semnificative.

Principalele constatări indică o aditivare excesivă, compoziție înșelătoare cu ingrediente ambigue, probleme la etichetarea anumitor substanțe sau produse care provoacă alergii sau intoleranțe (alergeni), dar și la declarația nutrițională, informează Agerpres.ro

Astfel, s-au identificat produse care conțin până la 21 de aditivi diferiți, inclusiv în aluat, umplutură și glazură. Acest lucru ridică semne de întrebare privind originea naturală, cât și calitatea produselor, mai ales în cazul produselor prezentate drept „tradiționale” sau „de casă”.


Recomandări pentru consumatori

„Cel mai relevant indicator privind siguranța produselor îl reprezintă analiza informațiilor puse la dispoziția consumatorilor prin etichetele/ambalajele produselor”, se arată în informarea publicată de ANPC, potrivit sursei citate. 

În ceea ce privește etichetarea anumitor substanțe sau produse care provoacă alergii sau intoleranțe (alergeni), în orice circumstanță consumatorului trebuie să i se furnizeze informații într-un mod complet și precis pentru a face o alegere în cunoștință de cauză. 


CITEȘTE ȘI: 
Rețetă pentru cel mai bun cozonac de post cu nucă, cacao și stafide. Surprinde-ți invitații cu un desert delicios, fără ouă sau lapte.

În acest context, ANPC recomandă consumatorilor să citească cu atenție eticheta de produs, care ar trebui să ofere toate informațiile necesare pentru a lua decizia achiziționării. De asemenea, achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute.

Totodată, personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor să se asigure cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință.


Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf și de insecte, fiind servite numai cu ustensile speciale.

„Este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna; produsele de patiserie trebuie să aibă menționate pe etichetă, obligatoriu, lista ingredientelor alergene, precum și prezența anumitor premixuri în compoziție sau a unor ingrediente care le înlocuiesc pe cele clasice”, arată ANPC.

Pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ambalaj, mai spun reprezentanții Autorității.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Românii, în căutare de promoții la alimente pe măsură ce prețurile produselor continuă să se scumpească

Studiu EY: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025.

Ultimele Stiri
abonare newsletter