Actualitate
S-au aflat cauzele penelor de la Silverstone
Montarea incorectă a pneurilor şi folosirea unei presiuni prea mici s-au numărat printre cauzele exploziilor cauciucurilor stânga-spate ale monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso şi McLaren, la MP al Marii Britanii, se arată în raportul Pirelli.
Pneurile stânga-spate de pe patru monoposturi de la patru echipe au explodat spectaculos în timpul cursei de la Silverstone, în momente în care piloţii rulau la viteze de peste 200 km pe oră. Pe lângă aceste explozii, cel puţin alte două maşini au fost chemate de urgenţă la boxe din cauza unor înţepături şi tăieturi apărute în cauciucuri.
Producătorul italian susţine, într-un comunicat, că pneurile spate au fost montate invers pe monoposturile care au avut probleme, „cu alte cuvinte, pneul pentru dreapta fiind montat pe roata din stânga şi invers“.
„Pneurile furnizate anul acesta au o structura asimetrică, ceea ce înseamnă că nu sunt interschimbabile. Flancurile laterale sunt astfel construite încât să poată absorbi încărcarea specifică ce apasă pe interiorul şi exteriorul pneului. Astfel că inversarea pneurilor afecteză direct modul în care lucrează acestea. În mod particular flancul exterior este construit să reziste încărcărilor mari generate pe virajele de mare viteză, cum sunt cele de la Silverstone, cu schimbările rapide de bandă stânga-dreapta şi unele vibratoare care sunt foarte agresive. Presiunea în pneuri a fost excesiv de scăzută sau în orice caz mai scăzută decât cea indicată de Pirelli. Presiunea mică înseamnă ca pneul suferă un stres mai mare“, se arată în comunicatul Pirelli.