Actualitate

Lucrările la Autostrada Transilvania, amânate din lipsa banilor

Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, motivul amânării lucrărilor fiind lipsa banilor.

CNADNR a semnat în luna aprilie un contract de 258,2 milioane lei (circa 58 milioane euro) fără TVA cu asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, firme deţinute de Dorinel Umbrărescu, pentru construirea acestui tronson.

"În contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investiţii Autostrada Braşov-Cluj-Borş nu au putut asigura începerea lucrărilor pentru secţiunea 3A1 Gilău - Nădăşelu km 0+000 - km 8+700, astfel a fost amânată începerea lucrărilor de execuţie până la identificarea şi asigurarea fondurilor necesare", a comunicat CNADNR.


La licitaţia pentru construirea acestui tronson au participat patru companii şi nouă consorţii. Proiectul a fost adjudecat în noiembrie 2012 de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, procedura fiind ulterior contestată la CNSC.

Reprezentanţii Companiei de Drumuri precizează că în cadrul acestui contract perioada de proiectare este de şase luni, iar execuţia lucrărilor va începe în 2014.


În prezent, la autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 km) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 km) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.

"Lucrările aferente celorlalte secţiuni ale autostrăzii, inclusiv finalizarea secţiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău (pusă în circulaţie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş, vor putea începe după identificarea surselor de finanţate", mai arată reprezentanţii CNADNR.


În prezent nu există alţi constructori selectaţi sau contractaţi pentru lucrări la această autostradă, iar CNADNR nu are în derulare alte proceduri în acest sens.