Actualitate
Cluj-Napoca, pe locul doi după Bucureşti în topul utilizatorilor de Facebook
Numărul utilizatorilor reţelei de socializare Facebook a ajuns, în prezent, în România, la 6,6 milioane, dintre care 94,13% şi-au setat oraşul din care provin, arată datele oficiale cuantificate de facebrands.ro, site care monitorizează paginile create pe Facebook în plan local.
Conform sursei citate de Agerpres, cei mai mulţi utilizatori ai serviciilor puse la dispoziţie de către portalul de socializare provin din Bucureşti, cu aproape 1,4 milioane persoane (22,51% din total), urmaţi de cei din Cluj-Napoca (240.040 persoane, 3,86%) şi din Iaşi (240.000 persoane, 3,86%).
La polul opus, cu numărul cel mai mic de utilizatori Facebook, se situează oraşele: Huşi (11.400, respectiv 0,18% din total), Făgăraş (11.360 persoane) şi Rădăuţi (11.080).
Din numărul total de utilizatori, 94,13% (6.212.400) şi-au setat oraşul de reşedinţă, iar persoanele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (30,2% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18-24 de ani (28,5%) şi cele între 35 şi 44 de ani (16,5%).
Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este egal între bărbaţi şi femei, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele singure sunt pe primul loc, cu 36,67% din total. La distanţă relativ mică se clasează pe poziţia secundă persoanele căsătorite, cu un procentaj de 34,8%.
În ceea ce priveşte clasamentul celor mai accesate pagini înregistrate pe Facebook de vedetele din România, lideră rămâne Inna, cu 9.926.006 fani, urmată de Alexandra Stan - cu 3.232.455 fani şi trupa Akcent, cu 2.401.461 fani.
Facebrands.ro este site-ul care monitorizează paginile create pe Facebook de către persoane şi instituţii (companii, ONG-uri etc) şi arată creşterea numărului de fani al acestora pe zile şi săptămâni, împreună cu alte pagini din aceeaşi categorie.