Actualitate
RAPORT: Multe modele auto marca Volkswagen aveau consum cu 50% mai mare decât cifrele din cărţile tehnice
Scandalul Volkswagen continuă în foţă, noile informaţii arătând gravitatea lucrurilor. Se pare că nu doar maşinile Volkswagen erau afectate, ci şi cele Skoda sau Audi.
Acţiunile Volkswagen au înregistrat un declin de 7,5% luni, 28 septembrie, scăzând sub 100 de euro pentru prima oara în patru ani.
Potrivit ultimelor informaţii sunt afectate 1,2 milioane de maşini Skoda şi 2,1 milioane Audi.
Ceea ce este mai grav este faptul că un raport arată că multe modele auto au de fapt consum şi emisii de CO2 cu 50% mai mare decât cifrele din cărţile tehnice, informează Hotnews.ro.
Citeşte şi: Scandalul Volkswagen: Exporturile de componente auto din România ar putea să scadă
Volkswagen ar putea fi chemată în faţa justiţiei în SUA şi fiindcă a cerut şi a obţinut stimulente fiscale în 2009 când a introdus pe piaţă modelul Jetta diesel. Subvenţiile au fost de peste 50 de milioane de dolari, peste 39.000 de americani primind reduceri de 1.300 de dolari la cumpărarea maşinii. Acum, Volkswagen poate fi trasă la răspundere pentru că a obţinut ilegal subvenţiile, din moment ce maşinile nu erau atât de ecologice, informează Reuters.
Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marţi noul director general al grupului german, Matthias Mueller.
Mueller a spus că grupul a conceput un plan „cuprinzător” de reechipare a automobilelor, care va fi prezentat autorităţilor de reglementare.
VW va cere clienţilor, în următoarele câteva zile, să vină la reprezentanţele grupului pentru reechiparea automobilelor diesel dotate cu softul care a generat scandalul.
De asemenea, autorităţile vor fi informate în octombrie în privinţa remediilor tehnice, a afirmat Matthias Mueller într-o întâlnire cu uşile închise la care au participat circa 1.000 de directori din cadrul grupului, care a avut loc luni seara la sediul central al VW din Wolfsburg.
Compania este supusă unei presiuni imense de a rezolva cea mai gravă criză din istoria de 78 de ani a producătorului auto.
Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto, KBA, a impus VW ca până pe 7 octombrie să prezinte un plan de a aduce nivelul noxelor la nivelul permis de lege.
Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.
Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.