Actualitate
Primăria “toacă” 42.000 lei pe broșuri pentru promovarea Zilelor Clujului și pe montarea unei scene
Aproape 1 milion lei cheltuiește Primăria anul acesta pentru Zilele Clujului și alte cinci evenimente.
Foto arhivăPrimăria Cluj-Napoca consideră că tradiționalul eveniment Zilele Clujului, organizat în fiecare an de către municipalitate, mai are nevoie de promovare. Deși toți clujenii cunosc foarte bine acest eveniment, autoritățile locale investesc 33.000 lei, fără TVA, din bugetul local pentru cumpărarea de broșuri prin care să promoveze Zilele Clujului. Vor fi achiziționate 80.000 de broșuri, format A5, de 32 de pagini. Firmele interesate trebuie să depună ofertele până în 28 aprilie.
Tot pentru Zilele Clujului, Primăria mai scoate din bugetul local 9.500 lei, fără TVA, pentru montarea unei scene în Piața Muzeului și instalarea echipamentului electric. “În urma unui studiu de piaţă, contravaloarea serviciilor de scenotehnică şi instalare a echipamentului electric sunt în valoare de 9.500 lei, fără TVA. Scena va fi montată în data de 19.05.2016, iar demontarea acesteia în data de 22.05.2016, la finalizarea evenimentului, respectiv ora 23.00”, se arată în caietul de sarcini.
La începutului anului, s-a votat în Consiliul Local, alocarea a 950.000 lei pentru Zilele Clujului, Seri de Vară Clujene, Zilele Recoltei, Ziua Naţională a României, Târgul de Crăciun şi Revelion 2017. “Având în vedere că anul acesta Municipiul Cluj-Napoca este oraş finalist în cadrul competiţiei Capitală Europeană a Culturii 2021 şi totodată sărbătoreşte 700 de ani de la acordarea titlului de oraş, dorim ca tema celei de a sasea ediţii a Zilelor Clujului să fie dedicată acestor două evenimente. Zilele Clujului vor avea loc în luna mai, în spaţiile publice din oraş, în parcuri şi pieţe, în cartiere şi în zona centrală”, se precizează în hotărârea de Consiliu Local privind alocarea fondurilor.
Anul trecut, Zilele Clujului, Seri de Vară Clujene, Zilele Recoltei, Ziua Naţională a României, Târgul de Crăciun şi Revelion 2016 au costat 800.000 lei, bani alocați din bugetul local.
În 2015, la Zilele Clujului, cei mai mulți bani au fost cheltuiți pentru concertele de muzică ușoară (aproximativ 42.000 euro).
Evenimentul Zilele Clujului a fost organizat în perioada 2002-2005 de Ion Novăcescu, un abonat al Primăriei la banul public. În fiecare an, Novăcescu primește fonduri din bugetul local pentru organizarea unor evenimente care reușesc să adune o mână de oameni. După ce timp de trei ani a organizat Zilele Clujului pe cheltuiala Primăriei, în anul 2014, Ion Novăcescu a cedat Primăriei brandul Zilelor Clujului, pe care acesta îl înregistrase la OSIM în 2002.