Actualitate
Instituțiile gimnaziale vor avea internet, chiar dacă elevii merg la WC în curte. În județul Cluj, 29 de unități școlare nu au toaletă în incintă
Înainte de sfârşitul anului viitor, toate şcolile din România, din mediul gimnazial, vor avea Internet, prin intermediul programului Internet Campus, derulat de Ministerul Învăţământului în parteneriat cu Ministerul Comunicaţiilor, a declarat luni Lucian Şova, ministrul Comunicaţiilor.
Sursă foto: Mediafax„Există un program la nivelul Ministerului Învăţământului, Internet Campus, care vizează introducerea internetului în mediul gimnazial, în toate şcolile din România. Neştiind câte şcoli sunt fără Internet astăzi, pot să vă promit că înainte de sfârşitul anului viitor toate şcolile din România, din mediul gimnazial, vor avea Internet Campus, prin intermediul programului derulat de Ministerul Învăţământului, în care Ministerul Comunicaţiilor este partener, iar organismul intermediar este finanţatorul acestui proiect”, a declarat Lucian Şova, ministrul Comunicaţiilor, luni, la evenimentul de lansare a raportului UNICEF despre starea copiilor în lumea digitală.
În timp ce Ministerul Comunicațiilor accesează fonduri europene pentru a introduce internet în toate școlile, în multe dintre instituțiile de învățământ din România, copiii merg la toaletă în fundul curții. Mai exact, 30% dintre școli au WC în curte. Ceea ce înseamnă că sunt afectați peste 230.000 de elevi. În județul Cluj, la începutul anului școlar 2017-2018, dintre cele 635 de unități școlare, 95 nu au primit autorizație de funcționare de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) Cluj.
Dintre acestea, 29 nu aveau toaletă în interiorul școlii. Aceste 29 de obiecte sunt în sate cu un număr mic de elevi, de pe raza a 20 de commune din județ, Cel mai bun exemplu se află la doar câțiva kilometri de municipiul Cluj-Napoca, în satul Dângău Mare din comuna Căpușu Mare. Aici, copiii nu au WC în interiorul școlii. La începutul anului școlar, Primarul comunei, Gheorghe Iancu, declara că toaleta în incinta unității urmează să fie amenajată.
Conform „Raportul Starea Copiilor Lumii 2017: Copiii în lumea digitală”, la nivel mondial 1 din 3 utilizatori de Internet este copil, 71% din copii şi tineri sunt online comparativ cu doar 48% din populaţia totală. Cu toate acestea, 3 din 5 copii şi tineri africani sunt offline, comparativ cu doar 1 tânăr din 25 din Europa. Astfel, aproximativ o treime din tineretul lumii – 346 de milioane de persoane – nu dispune de conexiune online, ceea ce accentuează inechităţile existente în rândul copiilor şi le reduce posibilitatea de a participa la o economie care capătă tot mai mult un caracter digital.
„Nu fiecare copil va avea parte de experienţa acestei schimbări. Aproximativ o treime din tineretul lumii – 346 de milioane – nu beneficiază de acces la tehnologia digitală. Această situaţie îi afectează în special pe copiii care locuiesc în zone izolate sau care sunt constrânşi de sărăcie, excluziune şi situaţii de urgenţă. De asemenea, în România – una dintre ţările cu cele mai rapide conexiuni la Internet – observăm diferenţe majore între regiunile de dezvoltare referitor la accesul la reţea, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul variind de la 87,3% în regiunea Bucureşti Ilfov la mai puţin de 70% în regiunea Nord-Est, o zonă cu precădere rurală care înregistrează deja un nivel mult mai mare de sărăcie”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România, potrivit Mediafax.