Actualitate

Canal secat pentru montarea a 12 piloni-gigant, pe Autostrada Transilvania - FOTO

Operaţiune spectaculoasă pentru montarea a 12 piloni de susţinere pentru un viaduct, parte din Autostrada Transilvania. Canalul Someşului Mic a fost secat, pentru ca muncitorii să poată face lucrările.

Viaductul va lega tronsonul Gilău-Nădășelu, lung de aproape 9 kilometri, de cei 52 de kilometri deja circulabili de pe Autostrada Transilvania. Şoferii ar urma să circule pe viaductul de peste 700 de metri în toamna acestui an.

De două luni aşteaptă constructorul viaductului de la Gilău să înceapă lucrările de construcţie a ultimilor piloni de susţinere. În urmă cu câteva zile a primit undă verde.


Canalul Someşului Mic a fost deja drenat, iar muncitorii au extins şantierul de pe malul stâng spre albia râului. Aici urmează să fie construiţi cei patru piloni de susţinere pentru podul peste Someş.

În total, 12 piloni vor susţine viaductul de 766 de metri de la Gilău. Şase au fost executaţi acum cinci ani de compania americană Bechtel, iar doi se află deja în construcţie. Cei din albia râului sunt ultimii la care vor începe lucrările.


„Ar trebui să se înceapă forarea piloţilor pentru cele patru pile. Lucrările ar trebui să ţină undeva pe la cinci-şase luni, din acest moment”, spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură, potrivit digi24.ro.

Şoferii obligaţi acum să coboare de pe A3 după doar 52 de kilometri spun că nodul de la Gilău, cel care le va permite accesul pe tronsonul Gilău - Nădăşelu, aşteptă cu nerăbdare finalizarea lucrărilor.


Viaductul trebuie inaugurat în toamna acestui an. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei.

„În momentul acesta, noi spunem că avem şanse destul de bune să putem circula, dacă nu apar alte probleme tehnice sau birocratice, ar trebui să putem circula în luna septembrie”, mai spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură.


Acest mini-segment va conecta "muzeul" Gilău-Nădășelu (8,7 km) de restul autostrăzii A3 până la Câmpia Turzii. Termenul contractual pentru finalizarea podului și, implicit, deschiderea traficului pe lotul Gilău-Nădășelu care este gata încă din noiembrie 2017, este sfârșit de august 2018.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, despăgubirile ce vor trebui plătite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere către Hidroelectrica (aferente perioadei de 6 luni cât timp canalul va fi închis) se ridică în jurul sumei de 2 milioane de euro.

abonare newsletter